تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
85 بازدید
کد خبر : 18775

مدال‌آوران گیلانی بازی‌های آسیایی مترصد کسب سهمیه‌ المپیک و مسابقات جهانی

مدال‌آوران گیلانی بازی‌های آسیایی مترصد کسب سهمیه‌ المپیک و مسابقات جهانی
ورزشکاران گیلانی در بازیهای آسیایی هانگژوی چین موفق ظاهر شدند واینک در تکاپوی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه و مترصد کسب سهمیه برای حضور در مسابقات جهانی هستند.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا، کاروان ورزشی ایران در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز کسب کرد تا با مجموع ۵۴ مدال در رده هفتم جدول کشورهای حاضر در این رقابت‌ها قرار گیرد که ورزشکاران گیلانی نیز در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلای تیمی، ۲ نقره تیمی، سه برنز تیمی و ۲ مدال برنز انفرادی شدند.

علی آقامیرزایی، سپهر ساعتچی، امیرحسین محمدپور، پیمان قویدل، نازنین ملایی، الناز شفیعیان و نرجس کارگرپور در رشته قایقرانی، محمد جلوه در رشته والیبال، محمدرضا بردبار در رشته فوتبال، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر، سجاد پورحسینی و زینب طوماری در رشته تیراندازی، معین شفقی در رشته کبدی، قبله نما در ووشو و سارا بهمنیار در رشته کاراته از گیلان در بازی‌های آسیایی چین حضور داشتند.

مهدی جلوه والیبالیست گیلانی به همراه تیم ملی والیبال به مدال تیمی طلا دست یافت، معین شفقی در کبدی نقره تیمی را تصاحب کرد و نازنین ملایی در تیم روئینگ چهار نفره سبک وزن بانوان به مدال نقره دست یافت.

همچنین محمد رهبری در شمشیربازی در اسلحه سابر انفرادی و تیمی ۲ مدال برنز کسب کرد، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل هم در کایاک ۲ نفره به مدال برنز رسیدند و سارا بهمنیار در آخرین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو چین نیز توانست مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم کاراته بانوان را تصاحب کند تا کاروان ورزشی ایران یک مدال برنز دیگر را به اندوخته های خود بیافزاید.

اما هم اینک اکثر این ورزشکاران گیلانی مدال‌آور بازیهای آسیایی هانگژو چین در تکاپوی کسب سهمیه المپیک و کسب سهمیه مسابقات جهانی رشته ورزشی خود هستند تا بتوانند در این رویدادهای مهم جهانی نیز حضور یابند.

پرمدال آورترین و پرکارترین ورزشکار گیلانی

محمد رهبری متولد ۱۳۷۰ شهرستان رشت، پر مدال‌آورترین ورزشکار گیلانی در بازی‌های آسیایی است که هم اینک در اردوهای مختلف تیم ملی حضور داشته و چهار رویداد مهم را پیش رو دارد.

این ملی پوش رشته شمشیربازی اسلحه سابر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا پایان سال باید در چهار رویداد مهم حضور یابم که امیدوارم با درخشش در مسابقات مختلف بتوانم سهیمه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب کنم.

 

وی که تاکنون چهار مدال بازی‌های آسیایی را کسب کرده است، ادامه داد: حدود یک ماه گذشته در مسابقات فرانسه حضور یافتم اما باید در رقابتهای شمشیربازی در کشور تونس حضور یابم که شمشیربازان زبده جهان در آن حضور دارند.

 

دارنده دهها مدال طلا، نقره و برنز مسابقات مختلف قهرمانی آسیا افزود: تا پایان امسال نیز مسابقات شمشیربازی در کشورهای گرجستان، ایتالیا و مجارستان برگزار می‌شود که به آنها نیز اعزام خواهم شد.

 

رهبری بیان کرد: به همین دلیل تا پایان امسال باید در اردوهای مداوم و مستمر حضور دارم تا با آمادگی کامل در این رقابتهای مهم شرکت کنم و تا کنون این اردوها رضایت بخش بوده و از سطح آمادگی مناسبی نیز برخوردارم.

 

دارنده ۲ مدال برنز بازیهای آسیایی هانگژوی چین در خاتمه اظهار کرد: پس از اتمام بازی‌های آسیایی چین خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنم و امیدوارم که با موفقیت این رقابت‌ها را به اتمام رسانده و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را کسب کنم.

 

حضور قدرتمند در لیگ برتر هندبال

 

معین شفقی دیگر ورزشکار گیلانی مدال‌آور بازیهای آسیایی هانگژو هم اینک مترصد حضور در یکی از تیمهای لیگ برتر هندبال است که در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر تمرکزم بر حضور در رقابتهای لیگ برتر هندبال است.

 

وی که به همراه تیم ملی کبدی مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کرده است، ادامه داد: راه رسیدن به تیم ملی کبدی، حضور قدرتمند در لیگ برتر است و به همین دلیل باید در این لیگ قوی ظاهر شوم تا بتوانم دوباره به عضویت تیم ملی درآیم.

 

وی افزود: هم اینک نیز با نفت خوزستان یکی از تیمهای مطرح کبدی لیگ برتری صحبت‌های اولیه را انجام داده ام و به احتمال زیاد به این تیم خواهم پیوست زیرا نفت خوزستان تیم بسیار خوبی است و امیدوارم در این تیم بدرخشم.

 

شفقی بیان کرد:در رقابتهای لیگ برتر کبدی ۶ تیم با هم به رقابت می کنند که تاکنون نیز زمان دقیق برای لیگ اعلام نشده اما باید تمرینات مستمر خود را انجام دهیم تا با آمادگی در رقابتهای لیگ حضور یابیم.

وی خاطرنشان کرد: بهار سال آینده مسابقات مهمی پیش رو داریم که باید با آمادگی کامل در آنها حضور یابیم ونخستین مسابقه، رقابتهای کبدی داخل سالن است که در ایام عید نوروز در تایلند برگزار می شود و پس از آن مسابقات ساحلی جهانی است که به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی در خاتمه گفت: به هر حال ما تمرینات خود را به طور منظم انجام می‌دهیم تا با آمادگی کامل و با قدرت در لیگ برتر کبدی حضور یابیم و امیداست بتوانم در لیگ برتر درخشیده تا به همراه تیم ملی در رقابتهای مختلف حضور یافته و مقام‌های ارزشمندی را کسب کنم.

 

به دلایل شرایط مالی در اردوی تیم ملی حضور نمی یابم

اما صحبت یکی از ورزشکاران گیلانی مدال‌آور بازی‌های آسیایی هانگژو متفاوت با سایرین است او به دلیل دلخوری از عدم حمایت مالی مناسب، در اردوهای تیم ملی حضور نیافته است.

سپهر ساعتچی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرچه به اردوی تیم ملی دعوت شدم اما به دلیل شرایط مالی ام، در اردوها حضور نیافتم و در مقطع کنونی حاضر به ادامه ورزش به صورت قهرمانی نیستم.

وی که به همراه پیمان قویدل دیگر ورزشکار گیلانی در بازیهای آسیایی هانگژو در رشته قایقرانی ۲ نفره موفق به کسب مدال برنز شد، ادامه داد: هیچ حمایتی نیز از ما نمی‌شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که ورزشکاران سایر استانها حمایت می شوند اما از سوی مسئولان ورزش گیلان هیچ حمایتی از ما نشده است.

ساعتچی خاطرنشان کرد: ما تمام وقت خود را برای حضور در اردوهای تیم ملی و تمرینات به کار می‌گیرم چنانکه در بازی‌های آسیایی و در حضور قدرتمندان این رشته توانستیم مدال و مقام کسب کنیم و درمقابل نیز انتظار حمایت داریم.

وی در خاتمه گفت: به هرحال هم اینک ترجیح می‌دهم که از ورزش قهرمانی دور باشم و امیدوارم مسئولان ورزش به زحماتی که ورزشکاران می‌کشند، ارزش قایل شده و آنها را مورد حمایت قرار دهند زیرا کسب مدال توسط ورزشکاران با سختی و تلاش‌های زیادی به دست می‌آید.

 

هدفم کسب مدال قهرمانی آسیا و کسب سهمیه مسابقات جهانی است

سارا بهمنیار کاراته کار ملی پوش گیلانی نیز در خصوص برنامه‌های آتی خود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا بتوانم در مسابقات قهرمانی آسیا مدال خوشرنگ‌تری  کسب کنم.

سارا بهمنیار ملی پوش اهل آستانه اشرفیه تاکنون در رقابت‌های مختلف جهانی و آسیایی درخشش بسیار خوبی داشته و توانسته مدال‌های زیادی کسب کند که از آن جمله می‌توان به مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن اشاره کرد.

این بانوی ملی پوش تیم کاراته ایران در نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان نیز توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کند و به عنوان نخستین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا و مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو چین گفت: با توجه به اینکه دوره گذشته توانستم مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را تصاحب کنم، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در مسابقات قهرمانی آسیا به فینال رسیده و مدال مرغوبتری را برای کشورم و استان گیلان به ارمغان بیاورم.

بهمنیار اضافه کرد: البته از ۲ هفته دیگر تمریناتم را آغاز می‌کنم تا با آمادگی کامل در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود، حضور یابم البته حضور در مسابقات کاراته قهرمانی جهان دیگر هدفم است اما برای حضور در مسابقات جهانی باید همانند مسابقات المپیک، امتیاز لازم و شرایط ویژه را کسب کرد.

نخستین بانوی گیلانی حاضر در مسابقات المپیک ادامه داد: برای اینکه هر کاراته‌کاری در مسابقات جهانی حضور یابد باید در چند دوره مسابقات مختلف لیگ جهانی حضور یافته و امتیازات لازم را کسب کند، این در حالی است که تا حدود سه هفته آینده لیگ جهانی فرانسه برگزار می‌شود اما من به دلیل نداشتن حامی مالی نمی توانم در این مسابقات حضور یابم.

ملی‌پوش گیلانی تیم کاراته بانوان بیان کرد: انتظار دارم هیات کاراته و اداره ورزش و جوانان گیلان از من و سایر ملی پوشان حمایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم با شرکت در مسابقات مختلف جهانی و بین‌المللی برای کشور خود افتخارآفرینی کنیم.

بهمنیار خاطرنشان کرد: به هرحال برای حضور در مسابقات جهانی باید در لیگ‌های مختلف جهان حضور یافت و امیدوارم که شرایط مهیا و فراهم شود تا بتوانم در این رقابت های جهانی شرکت کرده سهمیه حضور در مسابقات جهانی کاراته را تصاحب کنم.

با توجه به نقطه نظرات ورزشکاران گیلانی مدال‌آور بازی‌های آسیایی، هم اینک اکثر این ورزشکاران تلاش می کنند تا سهمیه المپیک ۲۰۲۴ فرانسه و همچنین جواز حضور در مسابقات جهانی را در رشته خود کسب کنند که در این راستا این ورزشکاران نیاز به حمایت بیشتر از سوی مسئولان ورزش گیلان دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.