تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
170 بازدید
کد خبر : 6863

در هفته دیابت انجام شد؛

برگزاری سمینار آموزشی تغذیه در مرکز آموزشی درمانی پورسینا

برگزاری سمینار آموزشی تغذیه در مرکز آموزشی درمانی پورسینا
سمینار آموزشی تغذیه، با عنوان "اهمیت نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل دیابت" ویژه کارکنان مرکز آموزشی درمانی پورسینا برگزار شد.

به گزارش آژیم،دیابت یکی از انواع بیماری های مزمن و مهم غیرواگیر است که کنترل آن به تغییراتی در شیوه ی زندگی فرد بیمار نیاز دارد . درمان بیماری شامل ؛ مراقبت های تغذیه ای و رژیم غذایی مناسب برای کنترل قند خون، دارودرمانی، فعالیت بدنی یا ورزش و پایش گلوکز خون است.

براساس ویژگی های مختلف، علل زمینه ساز و نحوه ی درمان، دیابت بر انواع مختلفی دسته بندی می شود. مهم ترین و شایع ترین انواع دیابت شامل دیابت نوع ۱، دیابت نوع ۲ و دیابت بارداری است.
در این راستا و با توجه به اهمیت آموزش، برای داشتن رژیم غذایی مناسب جهت کنترل دیابت با استفاده از هرم راهنمای غذایی و با تأکید بر تغییر شیوه ی زندگی، سمینار آموزشی تغذیه ویژه کارکنان مرکز آموزشی درمانی پورسینا برگزار شد.
طی برگزاری این سمینار لیلا رضایی- کارشناس تغذیه مرکز  به ارایه مطالبی با محوریت “نقش تغذیه در پیشگیری و کنترل دیابت” پرداخت و ماریا مقتدر- سوپروایزر آموزشی  این مرکز نیز طی سخنرانی اهمیت “ارزیابی اولیه تغذیه” توسط کادر درمان را به شرکت کنندگان سمینار مذکور یادآور شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.