تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
210 بازدید
کد خبر : 13158

در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد؛

همه صاحبان اندیشه، اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران تبلیغات باید از ابزارهای موجود در جهت ترویج و تبلیغ فرزندآوری، بهره بگیرند

همه صاحبان اندیشه، اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران تبلیغات باید از ابزارهای موجود در جهت ترویج و تبلیغ فرزندآوری، بهره بگیرند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ورود گیلان به سیاهچاله جمعیتی و همچنین تلاش دشمن در تقلیل جمعیت ایران، گفت: بحران ایجادشده درزمینهٔ جمعیتی ، حمایت‌های خیران و همچنین تلاش‌های اصحاب رسانه را در تبلیغ فرزند آوری و رفع نیازهای دغدغه مندان این حوزه می‌طلبد.

به گزارش آژیم،صبح امروز، نشست هفتگی قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی، دکتر محمود عاطف راد – مدیرکل بیمه سلامت استان، تعدادی از اعضای هیئت‌علمی و تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه جمعیت در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تصویب طرح دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت و خانواده استان، اظهار کرد: وضع حقوق با بیمه برای مادران خانه‌دار به‌تناسب فرزندآوری در قرارگاه جوانی جمعیت استان گیلان تصویب و منابع و مصارف آن نیز مشخص‌شده است.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات محیطی و رسانه‌ای در تحقق جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: همه صاحبان اندیشه، اصحاب رسانه، جراید و دست‌اندرکاران رسانه و تبلیغات باید از ابزارهای موجود در جهت ترویج و تبلیغ فرزندآوری، بهره بگیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر خیران در تحقق سیاست‌های نظام سلامت، گفت: امروزه تحقق سیاست‌های نظام در مقوله فرزندآوری و جوانی جمعیت، یک ضرورت حیاتی است، ازاین‌رو همه به‌ویژه خیران باید در این زمینه، مشارکت حداکثری داشته باشند.
دکتر آشوبی با تقدیر از تشکل‌های مردم‌نهاد و خیران سلامت در کمک به تحقق جوان‌سازی جمعیت و فرزندآوری، خاطرنشان کرد: حمایت از زوج‌های جوان، فرزندآوری و تأمین بخشی از هزینه‌های فرزندآوری یکی از فضاها و معبرهایی است که نیاز به حضور فعال و به‌موقع خیران سلامت، نیکوکاران و سخاوتمندان دارد.
وی افزود: فضای آموزشی، درمانی و رفاهی خیرساز، زمانی اثربخش و مثمرثمر است که فرزند، نوجوان و جوانی در جامعه باشد و لذا این مسئله اهمیت توجه خیران سلامت را به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نشان می‌دهد.
دکتر آشوبی با اشاره به تلاش دشمن در کاهش زادآوری و تقلیل جمعیت در ایران، خاطرنشان کرد: وقتی برخی کشورهای معاند برای کاهش جمعیت در ایران همگرا شده است ، انسجام و تلاش همه‌جانبه در تبلیغ، حمایت و رفع نیازمندی‌های حوزه جمعیتی، حایز اهمیت است.
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به تاکیدات اسلام به بنیان خانواده، اظهار کرد: هدف از ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت، تشکیل و گرم شدن کانون خانواده بوده و این مهم از سوی خداوند متعال یک موهبت و نعمت است.
وی هدف از تشکیل خانواده و زوجیت را مودت و محبت برشمرد و افزود: قرآن، انبیاء و ائمه اطهار توجه ویژه‌ای به تشکیل خانواده و فرزند آوری داشتند که بیانگر اهمیت جایگاه خانواده، محبت و دوستی و فرزند آوری است.
گفتنی است در این نشست، تعدادی از معاونین دانشگاه، مدیران و متولیان حوزه جمعیت و خانواده ، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها، موانع و همچنین راهکارهای متناسب برای تحقق جوانی جمعیت و خانواده ارائه کردند.
پایان پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.