تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
155 بازدید
کد خبر : 16932

گیلان رتبه اول کاهش آمار غریق در کشور را کسب کرد | کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان

گیلان رتبه اول کاهش آمار غریق در کشور را کسب کرد | کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان
رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران گفت: گیلان رتبه اول کاهش آمار غریق در کشور را کسب کرده است.

به گزارش آژیم به نقل از دیار میرزا، مهدی حیدری در آیین تجلیل از ناجیان نمونه و ایثارگر گیلان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: طبق گزارشات داده شده در کاهش آمار غریق سال ۱۴۰۲ گیلان رتبه اول در سطح کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه گیلان با بیش از ۷۵ درصد کاهش غریق رکورد خوبی در سطح کشور داشته است، ادامه داد: بر همین اساس از مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، مدیریت پدافند غیر عامل، فرماندار و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند قدردانی می‌کنم.

حیدری با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته گیلان با مشکل تأمین نیروی انسانی در سواحل مواجه بودیم، ادامه داد: اما امسال ناجیان توانمندمان در سواحل این افتخار را آفریدند تا در این بخش کاهش آمار داشته باشیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی بیان کرد: سال گذشته طرحی را به هیأت دولت ارسال کرده و دستور مستقیم شخص رییس جمهور برای احیای ستاد ساماندهی سواحل با مدیریت وزیر کشور انجام شد و تأمین مالی نیز تخصیص داده شد تا حقوق ناجیان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساماندهی سواحل در ایران یکی از بزرگترین عملیات‌های امداد و نجات در سراسر جهان است، اضافه کرد: زیرا از ۱۵ خرداد تا ۳۱ شهریور همه مسئولین در رده‌های مختلف پای کار هستند تا سواحل ساماندهی شود.

حیدری با تاکید بر اینکه امسال طبق آمار ۳۵ هزار نجات غریق در کشور فعال بودند، تصریح کرد: آمار غریق را اگر بتوانیم یک نفر کاهش دهیم ارزش چندین مدال المپیک را دارد چون بحث نجات جان انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده میزبان ۷ استان ساحلی کشور در جزیره کیش هستیم، گفت: تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و حقوق ناجیان مهمترین رسالت ما است که در خصوص این مهم برنامه ریزی انجام می‌شود.

آمار غرق شدگان در گیلان کاهش ۷۵ درصدی داشت

هاشم اسماعیلی در آیین تجلیل از ناجیان نمونه و ایثارگر گیلان ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: با تلاش همه مسئولان و تلاش ناجیان غریق منجر به کاهش ۷۵ درصدی آمار غرق شدگان در گیلان شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۵ نفر در سواحل گیلان غریق شدند، افزود: همه تلاش ما بر این است که خانواده‌ای عزادار نشود و یا با خاطره‌ای بد گیلان را ترک نکندلذا امسال با تلاش‌های انجام شده این تعداد به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه با پای کار بودن ناجیان غریق ۴۷۰ نفر از غرق شدگی نجات پیدا کردند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به موقع اصحاب رسانه، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی، حضور به موقع امدادگران، افزایش تعداد ناجیان غریق و آگاه‌سازی مردم آمار غریق در استان منجر به موفقیت گیلان در این بخش شده است.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه نجات غریق در راه است، ادامه داد: در بخش آموزش کارهای بزرگی در حال انجام است که امیدواریم در کل استان این مهم را داشته باشیم تا در سال آینده مراقبان دریا به عنوان پارکداران ما فعالیت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.