تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
191 بازدید
کد خبر : 13838

مسدود سازی دریچه های خروجی تالاب جوکندان تالش

مسدود سازی دریچه های خروجی تالاب جوکندان تالش
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش از انجام دومین مرحله مسدود سازی مسیرهای خروجی آب تالاب به سمت دریا به منظور حفاظت و احیاء تالاب جوکندان خبر داد.

به گزارش آژیم،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش از انجام دومین مرحله مسدود سازی مسیرهای خروجی آب تالاب به سمت دریا به منظور حفاظت و احیاء تالاب جوکندان خبر داد.

 رامین شیلاتی با اعلام این خبر گفت: برای اجرای مصوبات کارگروه مدیریت زیست محیطی تالاب جوکندان، دومین مرحله عملیات مسدود سازی خروجی های تالاب جوکندان به سمت دریا انجام شد.
وی افزود: با توجه به کاهش حجم دبی آب ورودی به تالاب جوکندان طی ماه های پیش رو مسیرهای خروج آب تالاب طی دو مرحله، با استفاده از دستگاه بیل زنجیری مسدود شد. شیلاتی تصریح کرد :این اقدام مانع از خروج مستقیم آب تالاب جوکندان به دریا می شود و ماندگاری آب در تالاب بیشتر و سطح تراز آب تالاب افزایش می یابد.
این گزارش می افزاید، تالاب جوکندان در زمره تالاب‌ های کم عمق دریایی – ساحلی استان است که در حوزه شهرستان تالش قرار دارد و بخشی از منطقه حفاظت شده لیسار است. آب این تالاب توسط سه زهکش تامین می‌شود و عمق متوسط آب آن حدود ۰/۴ متر است.
خبرنگار:فاطمه مهربان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.