تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
197 بازدید
کد خبر : 14514

از ابتدای امسال تاکنون صورت پذیرفت

انجام معاینه فنی بیش از ۷ هزار خودروی سنگین در گیلان

انجام معاینه فنی بیش از ۷ هزار خودروی سنگین در گیلان
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از معاینه فنی ۷ هزار و ۳۷۳ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال در مراکز معاینه فنی استان خبر داد.

به گزارش آژیم، غلامعلی نیک فهم مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از معاینه فنی ۷ هزار و ۳۷۳ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین طی بهار امسال در مراکز فنی استان خبر داد.

نیک فهم اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۶۸۸ خودرو برگ گواهی معاینه فنی دریافت کردند .

وی خاطرنشان کرد: ۱۶۸۵ خودروی سنگین و نیمه سنگین نیز به دلیل وجود نواقص یا اشکالات فنی موفق به دریافت برگه معاینه فنی نشده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان افزود: خودروهای سنگین پس از ورود به مراکز معاینه فنی مراحل مختلف تست مکانیزه شامل بررسی میزان آلایندگی ، میزان صدا ، لغزش جانبی چرخهای جلو، تست کمک فنر ، تست کیلومتر شمار، تست ترمز ، تست جلوبندی ، تست ظاهری اطراف بدنه ، تست نور چراغ را پشت سر می گذارند و در صورت تایید برگه معاینه فنی دریافت می کنند.

نیک فهم با بیان این که معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش میزان آلودگی هوا انجام می شود تصریح کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین هر ماه توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مورد بازدید قرار می گیرند و روند آزمون ها و وضعیت دستگاه ها بررسی می شود.

گیلان دارای دو مرکز فعال معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین است که به طور میانگین ماهانه بیش از ۲ هزار و ۴۵۷ خودروی سنگین شامل انواع کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس به این مراکز مراجعه می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.