تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
230 بازدید
کد خبر : 15228

تعاونی روستایی برنج کشاورزان را 73 هزار تومان خریدار است

تعاونی روستایی برنج کشاورزان را 73 هزار تومان خریدار است
مدیر تعاون روستایی گیلان اعلام کرد: اتحادیه تعاونی های روستایی در ۱۱ شهرستان استان آماده خرید برنج کشاورزان به صورت حمایتی - توافقی هستند.

به گزارش آژیم، : کیوان حسن پور لسکوکلایه عصر روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در رشت اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده استانی و نشست هایی با وزیر جهاد کشاورزی و تاکید بر خرید برنج سال گذشته برنجکاران، تعاون روستایی استان برای خرید محصول باقیمانده ورود کرده است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه برنج کیفی از ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان و برنج پرمحصول شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می شود،گفت: همچنین تعاونی روستایی بیش از هزار تن برگ سبز چای در سال جاری از چایکاران گیلان خریداری کرده است.

حسن پور تولید برنج در گیلان را حدود ۷۵۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان در سال گذشته حدود ۶۴۰ هزار تن به فروش رسید و ۱۱۰ هزار تن برنج شامل ۸۰ درصد برنج کیفی و ۲۰ درصد پرمحصول باقی مانده بود که بر اساس آمارهای دریافتی در زمان حاضر با خریدی که انجام شده هنوز ۴۰ هزار تن دیگر باقی است ضمن اینکه پیش از این شرکت های زنجیره ای برای خرید برنج مازاد ورود کردند.

وی توزیع ۱۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان در سال جاری را از دیگر فعالیت های این اداره کل عنوان کرد و افزود: حدود ۳۱۴ شرکت تعاونی و اتحادیه در استان وجود دارد که ۲۵۵ اتحادیه فعال است.

حسن پور به برپایی نمایشگاه دایمی روستایازار برای ارایه دستاوردها و تولیدات کشاورزان تا سه ماه آینده اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه در اول حاج بیشه رشت و بازیاگوراب لاهیجان فعال می شود.

مدیر تعاون روستایی گیلان به برنامه دانش بنیان کردن شرکت های تعاونی و اتحادیه دارای برنامه اشاره کرد و ادامه داد: تعاون روستایی در موضوع گیاهان دارویی و خشک کردن گیاه گل گاوزبان در قالب شرکت های دانش بنیان ورود کرده است.

وی ضمن قدردانی از خبرنگاران برای اطلاع رسانی در بخش های مختلف حوزه تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: خبرنگاران در اطلاع رسانی توزیع کود، خریدهای تضمینی و توافقی بسیار کمک کردند و موثر بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.