تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
182 بازدید
کد خبر : 15584

باید ظرفیت کشت دوم در مزارع گیلان افزایش یابد

باید ظرفیت کشت دوم در مزارع گیلان افزایش یابد
رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر افزایش ظرفیت کشت دوم در مزارع گیلان گفت: با ایجاد مزارع الگویی- آزمایشی و ترویج تولید و کشت قراردادی می توان از همه ظرفیت های کشاورزی استان در بخش کشت دوم ...

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی، رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان صبح امروز در جلسه برنامه ریزی برای کشت دوم پس از برداشت برنج با اشاره به گستردگی محصولات کشاورزی گیلان در کشت دوم اظهار کرد: کشت دوم در شالیزارهای گیلان، یکی از راهکارهای مهم برای بهره وری بهینه از اراضی است، با کشت محصولاتی مانند سبزی، صیفی و علوفه، کشاورزان می توانند در تمام سال از اراضی خود بهره ببرند و درآمد خود را افزایش دهند.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان گیلان، ظرفیت استان گیلان در بخش کشت دوم قابل افزایش بوده و می توان با تقویت این بخش به اشتغال زایی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه باید اهمیت تولید محصول کشت دوم را برای کشاورز تبیین کرد، گفت: با ایجاد مزارع الگویی- آزمایشی و ترویج تولید و کشت  قراردادی می توان از همه  ظرفیت های کشاورزی استان در بخش کشت دوم استفاده کرد.

در این نشست که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، مدیر دام، رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، مدیر تعاون روستایی استان، اتحادیه دامداران، تعاونی روستایی شهرستان رشت برگزار شد هر یک از اعضا نظرات خود درباره افزایش کشت دوم توسط ارائه کردند.

پایان پیام/۳۳۸۹

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.