تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
153 بازدید
کد خبر : 15804

فرمانداران گیلان در آماده باش هستند | احتمال بارش ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتری

فرمانداران گیلان در آماده باش هستند | احتمال بارش ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتری
مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه کلیه فرمانداران در حالت آماده باش هستند، گفت: بخشداران و دهیاران با هماهنگی فرمانداری از تردد مردم در مسیر رودخانه ها و اتراق کردن در حریم و بستر رودخانه ها جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آژیم به نقل از ایسنا، امیر مرادی  با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان، اظهار کرد: تیم واکنش سریع ستاد مدیریت بحران را در استان فعال کردیم و کلیه فرمانداران در حالت آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه احتمال بارش ۸۰ تا ۱۰۰ میلیمتری طی امروز و فردا وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تغییر اقلیم، احتمال ماندگاری و شدت گرفتن این سامانه بارشی وجود دارد و لذا باید از جان افراد مراقبت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از تشکیل ستاد اضطراری مدیریت بحران در کلیه شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: فرمانداران به عنوان فرمانده عملیات پاسخ به بحران در شهرستان‌ها اقدام به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و جلوگیری از استقرار افراد در مناطق پر خطر به ویژه رودخانه‌های طغیانی کنند.

مرادی با بیان اینکه اکیپ‌های عملیاتی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از جمله آب و برق و گاز نیز در حالت آماده باش هستند، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان متولی اصلی مدیریت سیلاب‌ها ورود کرده و دبی رودخانه‌ها را به صورت لحظه‌ای و آنلاین پایش می‌کند.

وی از مردم خواست هنگام عبور از پل‌ها و آب نماها مراقب باشند و گفت: بخشداران و دهیاران با هماهنگی فرمانداری از تردد مردم در مسیر رودخانه‌ها و اتراق کردن در حریم و بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به استقرار ماشین آلات آب منطقه‌ای و راهداری و بنیاد مسکن در حاشیه رودخانه‌های سیلابی، اضافه کرد: مدیریت بحران در استان طبق برنامه جامع پیش می‌رود و وظیفه کلیه دستگاه‌ها را مشخص کردیم لذا از مردم نیز می‌خواهیم به پیام‌های هشداری توجه کنند تا خطری متوجه آنان نباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.