تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
174 بازدید
کد خبر : 16734

برای رفع مشکلات کمربندی شهرستان تالش اقدامی جدی صورت گیرد

برای رفع مشکلات کمربندی شهرستان تالش اقدامی جدی صورت گیرد
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وضعیت کمربندی شهرستان تالش و ضرورت پیگیری‌ مدیران و مسئولان برای حل مشکلات آن تصریح کرد: بسیاری از مسافران و مردم تالش از وضعیت این کمربندی و تجمع ماشین‌ها آسیب می‌بینند و می‌طلبد که‌ اقدامی جدی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

به گزارش آژیم به نقل از دیار میرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به حقوق مسلمانان نسبت به سایر مسلمانان طبق تعالیم دینی اظهار داشت: نیکو سخن گفتن و حفظ آبرو و رعایت حقوق همه مردم از جمله تاکیدات دین است.

امام جمعه رشت، راه‌اندازی راه‌آهن رشت-قم را خواسته مردم گیلان دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی دو استان گیلان و قم و استقبال گسترده و علاقه‌مندی مردم گیلان برای سفر به قم جهت زیارت حضرت معصومه(س)، راه‌اندازی این خط ریلی در برنامه باشد و در صورت راه‌اندازی این خط ریلی، سالیانه بیش از ۳ میلیون نفر از مردم از این خط ریلی استقبال خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به افشاگری امام(ره) نسبت به قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ بیان کرد: طبق این قانون اگر یک ایرانی به یک سگ آمریکایی معترض می‌شد، او را در ایالات متحده محاکمه می‌کردند که مایه ننگ بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به سالروز تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ اشاره و بیان کرد: این سازمان ۳ سال بعد از تاسیس، اولین خوش‌خدمتی خود را به جنایتکاران بین‌الملل نشان داد و غده‌ای چرکینی متشکل از دزدان بین‌الملل را در دل دنیای اسلام و بیت‌المقدس جای دادند و کشوری به نام اسراییل جعلی را بنا نهادند.

وی با بیان اینکه ما هیچ امیدی به سازمان ملل نداشته و نخواهیم داشت زیرا این سازمان، سازمانِ مجرمان و دزدان سرگردنه است تصریح کرد: از ابتدا چیزی جز حمایت از ظالمان و ضدیت با مستضعفان عالم از این سازمان دیده نشد؛ البته بعضی کشورها مانند ایران در این جنایات شرکت نداشتند.

امام جمعه رشت ضمن قدردانی از مردم گیلان برای شرکت در اجتماعات حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: قبل از اینکه شاهد عملیات طوفان الاقصی، مجاهدت‌ها و شهادت‌های فلسطینی‌ها باشیم، اکثر کشورها و حتی آل سعود عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در برنامه داشتند از طرفی قرار بود راه‌آهنی از اسراییل جعلی تا مصر از طریق کشورهای عربی راه‌اندازی شود که شکست خوردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تعبیر امام(ره) مبنی بر اینکه جهان گرفتار سازمان‌های دست نشانده و قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکاست اظهار داشت: آمریکایی‌ها جنایات متعددی را در افغانستان و یمن و فلسطین مرتکب شدند و با کمک به آل سعود، بیش از صد هزار زن و کودک را در یمن کشتند و امروز فلسطین را به آتش می‌کشند در حالی‌که طبق قوانین و منشور بین‌الملل، مراکزی همچون بیمارستان، مدارس و مراکز هلال احمر محلی امن محسوب می‌شوند اما دولت‌های مجرم این مراکز را مورد هدف قرار دادند که نشان می‌دهد دیوانگان بین‌الملل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سردمداران آمریکا و صهیونیست‌ها را فرعون‌های دنیای امروز، غارتگران و دشمنان بشریت دانست و بیان کرد: پیام رسانه‌های این جنایتکاران جهانی نیز چیزی جز ظلم به بشریت نیست.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر عده‌ای را از خواب بیدار کرد، گفت: آن دسته از شیفتگان آمریکا که فکر می‌کردند آمریکا کدخداست امروز چهره واقعی سردمداران آمریکایی‌ را دیدند که گرگ‌های بین‌الملل و ظالم هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان کشور افزود: جنایات و اتفاقات اخیر سیاست آمریکایی‌هاست و توسط آمریکا تنظیم می‌شود و ملت‌های اسلامی و مستضعف باید فریاد مرگ بر آمریکای آنان بیش از گذشته بلند شود.

آیت‌الله فلاحتی،‌ اسرائیل را یک شهر جعلی غصب شده خواند و بیان کرد: ایالات متحده و قدرت‌های جهانی، این منطقه را تبدیل به تفریگاهی برای خود کرده بودند اما در سال‌های گذشته، آرامش از آن‌ها گرفته شد و روزگارشان سیاه شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها اولین مجرم حوادث اخیر هستند و ملت‌های آزاده نیز متوجه این واقعیت شده‌اند تصریح کرد: مجرمان این صحنه‌های تلخ که سردمداران آمریکا و صهیونیست‌ها هستند باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند و آمریکا نیز تبعاتش را بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها توان حمله زمینی به غزه ندارند و این حملات شکل نخواهد گرفت عنوان کرد: اگر صهیونیست‌ها این حرکت نابخردانه را آغاز کنند، مسلمانان انقلابی و مجاهد از چندین سو در درون اسرائیل نفوذ خواهند کرد و بدانید روزگار صهیونیست‌ها بدتر خواهد شد.

امام جمعه رشت با تقدیر از اعلام آمادگی جوانان هلال احمر،‌ سپاه و ارتش و … برای کمک به ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: اسرائیل جعلی اگر حرکت نابخرد مذکور از آنان سر بزند، طومارشان برچیده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وضعیت کمربندی شهرستان تالش و ضرورت پیگیری‌ مدیران و مسئولان برای حل مشکلات آن تصریح کرد: بسیاری از مسافران و مردم تالش از وضعیت این کمربندی و تجمع ماشین‌ها آسیب می‌بینند و می‌طلبد که‌ اقدامی جدی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.