تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
139 بازدید
کد خبر : 17279

ترویج «فرزندآوری» و «جهاد تبیین» دو انتظار رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مبلغان نظام سلامت

ترویج «فرزندآوری» و «جهاد تبیین» دو انتظار رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مبلغان نظام سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با ائمه جماعت تابعه دانشگاه خواستار مشارکت جدی‌تری در ترویج «فرزندآوری» و «جهاد تبیین» شد.
به گزارش آژیم به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست مشترک با ائمه جماعت مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس دانشکده پرستاری و مامایی رشت با تقدیر از تلاش‌های ائمه جماعت، اظهار کرد: مسوولیت فرهنگی، معرفتی و اعتقادی مراجعان، دانشجویان و کارکنان در نظام سلامت با روحانیون و مبلغین در واحدها است.
وی با اشاره به همراهی مبلغین و روحانیون با خادمان مردم در نظام سلامت، افزود: روحانیون همیشه یاریگر و مددرسان خادمان مردم در نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره کرد و گفت: گیلان پیرترین استان کشور است و زادآوری در آن بسیار پایین و مستلزم عزم جدی است.
دکتر آشوبی ترویج فرزندآوری را یکی از الزامات قابل انتظار از روحانیون و مبلغین برشمرد و تصریح کرد: اهمیت فرزندآوری، پیامدهای تک فرزندی و آسیب‌های ازدواج دیرهنگام لازم است توسط مبلغین و روحانیون در نظام سلامت ترویج شود.
وی با اشاره به دستور صریح ولی امر مسلمین مبنی بر جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: یکی از فریضه‌های واجب و فوری که لازم است در حوزه سلامت نیز بسیار به آن توجه شود، تبیین جهادی اقدامات و دستاوردهای نظام سلامت در استان گیلان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در ادامه به بخش وسیعی از اقدامات زیرساختی انجام شده در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، تجهیزات و توجه ویژه به بهداشت اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.