تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
165 بازدید
کد خبر : 16832

بیمه صاحبان گاومیش اصلاح نژادی ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

بیمه صاحبان گاومیش اصلاح نژادی ۲۰ درصد کاهش می‌یابد
رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کاهش۲۰ درصدی بیمه دامداران گیلانی گفت: جهاد کشاورزی از کسانی که بخواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند با تسریع در صدور مجوزها و اولویت پرداخت تسهیلات بانکی حمایت لازم را خواهد داشت.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز در سیمای مرکز گیلان با اشاره به برگزاری همایش ملی توسعه گاومیش داری در شهرستان رضوانشهر، اظهار کرد: این سازمان تلاش دارد با رویکرد افزایش تولید محصولات دامی، کشاورزی و شیلاتی این استان را به جایگاه اصلی آن برگرداند.

وی با اشاره به رتبه پنجمی گیلان در پرورش گاومیش بیان کرد: گاومیش پروتئینی باکیفیت، کلسترولی پایین و شیری با املاح و چربی بالا دارد و محصولات تولیدی این دام از بازار پسندی بسیار خوبی برخوردار استو می‌توان با مطالعه‌ دقیق‌تر و حمایت بیشتر این صنعت را توسعه داد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال اولویت قرار دادن گاومیش اصلاح نژاد شده و توسعه آن در استان هستیم، گفت: ۹۰ درصد شیوه‌های نگهداری این دام امروزه به شکل سنتی است، درحالی که این دام در دنیا به شیوه‌های صنعتی، نیمه صنعتی و در محیط‌های کنترل شده پرورش می‌یابد.

به گفته محمدی ، گاومیش ازضایعات محصولات کشاورزی مانند باقی مانده پوست مرکبات شرکت‌های آبمیوه‌گیری در شرق گیلان، ذخایر چغندر و نیشکر در خوزستان تغذیه می‌کند که این امر نگهداری گاومیش را نسبت به سایر دام‌ها مقرون به صرفه‌تر کرده است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه برای بیان تمام مسائل حوزه گاومیش داری گفت: پایگاهی برای معرفی آموزش و ترویج این دام در استان گیلان خواهد شد و تمام نیازهای دامپروران را از قبیل تسهیلات بانکی، اخذ مجوزها و مسائل بیمه‌ای و اصلاح نژاد را از طریق دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیمه دامداران گیلانی دارای نژاد اصلاح شده گاومیش ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، تصریح کرد: امروز در زمینه پرورش گاومیش چند حلقه مفقوده مانند تأمین علوفه و خرید تضمینی شیر از سوی کارخانجات لبنی وجود دارد اما جهاد کشاورزی از کسانی که بخواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند با تسریع در صدور مجوزها و اولویت پرداخت تسهیلات بانکی حمایت لازم را خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.