تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
93 بازدید
کد خبر : 16915

گیلانیان درانتظار ۲ تحقق دیرینه در حوزه سلامت

گیلانیان درانتظار ۲ تحقق دیرینه در حوزه سلامت
رئیس شورای سلامت گیلان با بیان اینکه اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال از اولویت گیلان در نظام سلامت است، گفت: تحقق این ۲ انتظار دیرینه گیلانیان نیازمند تلاش و ...

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز در نشست شورای سلامت گیلان در تالار الغدیر استانداری با اشاره به پیشتازی گیلان در شاخص های تهدیدزا و درعین حال عقب ماندگی در شاخص های مثبت نظام سلامت به ویژه در بیماری های غیر واگیر، اظهار کرد: اجرای سند سلامت استان گیلان در گیلان یک ضرورت است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تخت های درمانی در گیلان افزود: افزایش سالمندی و کاهش جمعیت جوان موج افزایش بیماران را افزایش می دهد که لازم است با جدی گرفتن شاخش های بهداشتی، نیاز به تخت های درمانی را کاهش داد.

استاندار گیلان بر ضرورت عدالت در نظام سلامت استان تأکید کرد و گفت: باید استان گیلان در شمال، جنوب، شرق و غرب به بلوک ها و قطب های سلامت تقسیم بندی تا زمان ارائه خدمات سلامت به ویژه در بخش درمان کاهش پیدا کند.

عباسی راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان را ضروری دانست و بیان کرد: همان گونه که در دوران کرونا قرارگاهی برای کنترل بیماری و مهار ویروس انجام گرفت، اکنون باید قرارگاه سلامت در استان راه اندازی تا سلامت در گیلان محیا شود.

وی همچنین بر ضرورت احصا چالش ها و کاستی های نظام سلامت تأکید کرد و افزود: باید خدمات پاراکلینیک در کنار توسعه خدمات تخصصی در شهرستان ها و مناطق کم برخوردار توسعه پیدا کند.

استاندار گیلان با اشاره به ارجاع بیماران از شهرستان ها و مناطق کم برخوردار به مرکز استان و یا تهران گفت: این مسئله علاوه بر تحمیل هزینه به مردم، زمان درمان را نیز طولانی می کند.

رئیس شورای سلامت گیلان تقویت بهورزان را یکی از الزامات نظام سلامت دانست و بیان کرد: از جمله راه های جوان سازی جمعیت و غربالگری بیماری های غیرواگیر به ویژه پیشگیری از انواع سرطان ها، تقویت بهروزان است.

عباسی، صرف طرح مطالبه فقدان بیمارستان جنرال را کافی ندانست و افزود: باید تلاش های عملی از جمله تأمین و جذب بودجه برای احداث بیمارستان جنرال توسط همه متولیان در بخش مجریه و مقننه به یک عزم جدی تبدیل شود.

وی بر ضرورت مدیرت جهادی در همه عرصه ها ازجمله بخش سلامت تأکید کرد و گفت: همه باید در مقوله پیشگیری و درمان مردم به صورت جهادی گای کار باشند و شبانه روزی تلاش کنند.

استاندار گیلان با اشاره به قانون مولدسازی تصریح کرد: این قانون مشمول یک زمان محدود است و باید املاک مازاد علوم پزشکی سریعاً با بهره گیری از این قانون به قیمت واقعی واگذار شود تا طرح های نیمه تمام سلامت در کوتاه ترین فرصت به پایان برسند.

رئیس شورای سلامت استان گیلان با اشاره به پیشرفت قابل قبول احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت بیان کرد: دستگاه های خدماتی و زیرساختی به فوریت زیرساخت های آب، گاز، برق و مخابرات را در منطقه فراهم کنند.

عباسی با بیان اینکه اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال از اولویت گیلان در نظام سلامت است، گفت: تحقق این ۲ انتظار دیرینه گیلانیان نیازمند تلاش و ممارست همگانی است و کم کاری ها در تحقق این ۲ نیاز مبرم را به هیچ وجه نمی پذیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.