تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
98 بازدید
کد خبر : 16951

نیاز به تمام گروه‌های خونی در گیلان

نیاز به تمام گروه‌های خونی در گیلان
مدیر کل انتقال خون گیلان: مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند.

به گزارش آژیم به نقل از صدا و سیمای گیلان ،بابک پاکدل مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند.
بابک پاکدل افزود: از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر درخواست می‌شود برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون گیلان با تاکید بر اینکه تمامی نکات بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان رعایت می‌شود، گفت: مراجعه کنندگان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آن‌ها اقدام می‌شود.
بابک پاکدل افزود: از ابتدای سال تا کنون ۵۳ هزار و ۳۲۴ واحد خون با مراجعه ۶۲ هزار و ۱۷۱ نفر به پایگاه‌های گیلان اهدا شده است.
وی گفت: از این تعداد ۳۰ هزار و ۴۳۳ نفر اهدا کننده مستمر، ۱۵ هزار و ۱۲۱ نفر باسابقه و ۷ هزار و ۵۱۵ برای اولین بار خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه گیلان ۹ پایگاه انتقال خون در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، تالش، آستارا، بندرانزلی و رودبار دارد افزود: یک اتوبوس سیار برای اهداکنندگان در نظر گرفته شده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.