تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
71 بازدید
کد خبر : 17001

نخستین پژوهشکده تروما کشور در رشت افتتاح شد

نخستین پژوهشکده تروما کشور در رشت افتتاح شد
نخستین پژوهشکده تروما کشور با تجمیع چهار مرکز تحقیقات تروما جاده‌ای، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، علوم اعصاب و ارتوپدی در رشت افتتاح و رسماً آغاز به کارکرد.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسؤولان دانشگاه صبح امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مجوز تأسیس پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بنا بر رأی دویست و نوزدهمین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان در تیرماه امسال صادر و بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی شهریورماه امسال طی نامه‌ای، موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با تأسیس پژوهشکده تروما در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان را به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان، ابلاغ کرده بود.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان مشتمل بر مراکز تحقیقات ترومای جاده‌ای، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، علوم اعصاب و ارتوپدی است.

پژوهشکده ترومای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نخستین پژوهشکده تأسیس‌شده در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور است و مرجعیت علمی با استفاده از پژوهش‌های کاربردی و اثرگذار در زمینه‌ی تروما در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از چشم‌انداز آن است.

مأموریت اصلی پژوهشکده تروما دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید علم و فناوری در حوزه سلامت، توسعه تحقیقات سلامت به‌منظور تأمین شواهد لازم برای سیاست‌گذاران، ارزیابی و تحلیل سیاست‌ها و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و حرکت در مرزهای دانش مرتبط با درمان بیماران ترومایی در راستای افزایش بهره‌وری نظام سلامت است.

گفتنی است، شاهرخ یوسف زاده چابک با ابلاغ محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان چندی پیش به‌عنوان سرپرست این پژوهشکده منصوب و معرفی شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.