تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
186 بازدید
کد خبر : 17043

معاون سازمان توسعه تجارت ایران مطرح کرد؛

ایران سهام‌دار بانک بریکس می‌شود/ توافق اولیه برای حذف روادید تجار ایران و عربستان

ایران سهام‌دار بانک بریکس می‌شود/ توافق اولیه برای حذف روادید تجار ایران و عربستان
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عضویت ایران در گروه اقتصادی "بریکس" در کنار دیگر اقتصادهای قدرتمند دنیا گفت: ایران به زودی سهام‌دار بانک بریکس می‌شود که مقدمات این امر در بانک مرکزی در حال انجام است

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا،سید محمدصادق قنادزاده در نشست برخط با رایزنان بازرگانی ایران در ۱۷ کشور با حضور علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان در اتاق بازرگانی اهواز به آثار اقتصادی حضور ایران در پیمان‌های بین‌المللی، ورود به سازمان همکاری “شانگهای”، “بریکس “و تجارت آزاد با اوراسیا اشاره کرد و افزود: توافق تجارت آزاد با اوراسیا به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود و آذرماه امضا خواهد شد که این اتفاق جهش بزرگی برای کشور رقم خواهد زد.

وی از امضای سند تجارت اعضای شانگهای در آینده نزدیک خبر داد و ایران را از جمله کشورهای اثرگذار در این پیمان برشمرد.

تنش‌زدایی راهبرد اصلی دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی

معاون سازمان توسعه تجارت ایران بر اهمیت شناخت کامل صحنه بین‌المللی تجارت و جایگاه ایران در این عرصه اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم یکی از راهبردهای اصلی در حوزه اقتصادی را بر مبنای تنش‌زدایی، نگاه چندجانبه‌گرایی و ایجاد توازن در حوزه مناسبات بین‌المللی بنا نهاده است.

وی تحولات اقتصادی کشور را ناشی از دیپلماسی فعال و متوازن دولت عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌هایی که دولت از این طریق ایجاد کرده ریل‌گذاری محسوب می‌شود و ادامه این مسیر بر عهده بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است تا از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

توافق اولیه برای حذف روادید تجار ایران و عربستان

قنادزاده با اشاره به حضور هفته گذشته سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: در این دیدار طرف عربستانی تمایل به برگزاری نشست اقتصادی بخش خصوصی ۲ کشور داشت و پیگیری برای برداشته شدن روادید برای تجار ۲ کشور انجام شد.

وی تلاش‌های سازمان توسعه تجارت به عنوان دستگاه دیپلماسی تجاری کشور را در راستای فراهم کردن بسترهای ارتباط با کشورهای دنیا برای فعالان اقتصادی عنوان کرد.

افزایش رایزن‌های بازرگانی ایران در دیگر کشورها

معاون سازمان توسعه تجارت ایران بر افزایش تعداد رایزن‌های ایران در کشورهای مختلف تاکید کرد و آن را ظرفیتی بزرگ در خدمت توسعه تجارت کشور دانست و افزود: در حال حاضر ۲۰ رایزن ایرانی به کشورهای مختلف اعزام شده است و تلاش می‌شود تا تعداد رایزن‌ها ایران در کشورهای مختلف به ۳۵ رایزن افزایش داده شود.

وی همچنین جذب سرمایه‌گذار را از وظایف و تکالیف ذاتی مهم رایزنان ایران در کشورهای مختلف عنوان کرد.

قناد زاده در پایان سخنان خود بر توسعه مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه بزرگ ایران و اوراسیا آذر ماه در تهران و حضور فعال در نمایشگاه‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها پرداخت.

در این وبینار که با هماهنگی “مهدی عرفانی‌فر” مشاور استاندار در حوزه بازرگانی خارجی و اتصال بازرگانان و کارخانجات تولیدی به بازارهای هدف برگزار شد، رایزنان ایران در ۱۷ کشور، نقطه نظرات خود پیرامون توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای مقصد را ارایه کردند. این نشست که برای اولین بار در چنین سطحی پیرامون فعالیت های سرمایه گذاری در استان خوزستان انجام شده، زمینه برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان است که در آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

حسینی محراب استاندار خوزستان نیز در این نشست بر ارتباط تجار ایرانی با شرکت‌های بزرگ در دیگر کشورها، شناسایی مسیرهای قانونی به ویژه در گمرگات، اعلام قوانین سرمایه‌گذاری جدید در کشورها، پیگیری مسایل حقوقی تجار، چگونگی شرکت و هدایت تجار و بازرگانان در مزایده‌ها و مناقصه، معرفی شرکت‌های معتبر و کارآمد در کشورهای مقصد به بازرگانان، نحوه ارتباط با شرکت‌های بزرگ و کوچک، جذب سرمایه‌گذار و… تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.