تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
88 بازدید
کد خبر : 17189

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: امسال بهار جذب در دولت بود

افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر برای سال آتی

افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۳۵ هزار نفر برای سال آتی
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با بیان اینکه امسال مجوز جذب دانشگاه فرهنگیان قریب به ۳۰ هزار نفر بود، از افزایش این ظرفیت به ۳۵ هزار نفر در سال آتی خبر داد.

به گزارش آژیم به نقل از دیار میرزا،میثم لطیفی در همایش استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: بارها عرض کردم سیاست دولت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بر اساس سند ورود به آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی ادامه داد: اگر ما این مسیر را باز کردیم دلیل آن این است که در سال‌هایی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۹۰۰۰ و حتی ۳۰۰۰ نفر رسید درحالی که نیاز آموزش و پرورش بیشتر از این رقم بود.

لطیفی با بیان اینکه امسال قریب به ۳۰ هزار نفر مجوز جذب به دانشگاه فرهنگیان دادیم، گفت: امیدواریم این ظرفیت را در سال آینده به ۳۵ هزار نفر برسانیم.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: دو هفته قبل به وزیر عرض کردم که امسال بهار جذب در دولت را داشتیم. اسفند سال قبل مجموعا بیش از ۵۷ هزار نفر مجوز استخدام برای آموزش و پرورش اعلام کردیم که با آن موافقت شد.

لطیفی با بیان اینکه ۵۳۴ هزار و ۴۴۴ نفر در آزمون آموزگاری شرکت کردند، ادامه داد: ما ۲۸ هزار مجوز برای جذب آموزگاری به آموزش و پرورش داده بودیم. از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون آموزگاری قریب به ۵۸ هزار و ۸۹۴ نفر در آزمون اولیه کتبی یعنی نزدیک به ۱۱ درصد از کل شرکت کنندگان در آزمون کتبی قبول شدند. نهایتا از بین این ۵۸ هزار نفر، ۱۹ هزار و ۷۵۵ نفر در مرحله اول قبول شدند که با تکمیل ظرفیت تعداد قبول شدگان به ۲۸ هزار نفر نزدیک شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به برگزاری ارزیابی تکمیلی برای شرکت کنندگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد ارزیابی برای انجام ارزیابی تکمیلی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد و قریب به ۵۰۰۰ همکار در آموزش و پرورش درگیر این ارزیابی بودند.

وی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی نیز تصریح کرد: در ازمون دبیری نزدیک ۳۲۵ هزار و ۷۰۴ نفر شرکت کردند. از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۶۲ نفر در مرحله اول و ۱۵ هزار و پنج نفر در مرحله نهایی پذیرفته شدند. بحث‌های مربوط به تکمیل ظرفیت را نیز آموزش و پرورش برآورد می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.