تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
146 بازدید
کد خبر : 17218

محیط زیست گیلان نیازمند حفاظت جدی است

محیط زیست گیلان نیازمند حفاظت جدی است
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها گفت: محیط زیست استان گیلان نیازمند حفاظت جدیست

به گزارش آزیم به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان ، حمزه عشوری بر عزم و اراده جدی این اداره کل و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان بخشی از انفال عمومی تاکید کرد و افزود: هرگونه برداشت خارج از چهارچوب ضوابط و مغایر با مجوزهای محیط زیست تخلف است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز شن ماسه از بستر و حریم رودخانه‌ها با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست عزم و اراده همگانی را می طلبد، بیان کرد: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همکاری، همراهی و مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.
عشوری در ادامه تصریح کرد : در سال‌های اخیر شاهد همراهی بیشتر قضات در برخورد با متخلفان به حریم و بستر رودخانه و برداشت کنندگان غیر مجاز و غیر اصولی شن و ماسه از رودخانه‌ها هستیم.
گفتنی است که در گشت و کنترل و پایش مناطق توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان یک مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه مشاهده و عاملان این تخلف دستگیر شدند. شایان ذکر است همه پیمانکاران موظف به رعایت ضوابط محیط زیست و پرهیز از تخریب بستر رودخانه‌ها هستند و باید طبق مفاد موجود در مجوزهای صادره اقدام به برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها نمایند و در صورت تخلف برابر قانون با آنها با جدیت برخورد می‌شود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از شهروندان خواست در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز از بستر و حریم رودخانه ها و تخریب محیط زیست، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و یا با سامانه گویا ۱۵۴۰ جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.