تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
180 بازدید
کد خبر : 17297

آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود

آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود
صبح امروز یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود دچار آتش‌سوزی شد که به گفته رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان بر اثر آن تاکنون ۳۲ نفر جان باخته‌اند.

این حادثه در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز رخ داد و بر اساس آخرین شنیده‌های خبرنگار فارس  تاکنون ۲۶ نفر در جریان این حادثه جانباخته‌ و ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

طبق اطلاعات بدست آمده این کمپ در ابتدای جاده کومله در گذشته مدرسه بوده که از چند سال قبل به عنوان کمپ مورد استفاده قرار گرفته و اکنون در حدود ۴۰ نفر در آن بستری بودند.

ساعت ۹:۲۰

طبق آخرین اطلاعات به نقل از دانشگاه علوم پزشکی گیلان متاسفانه تعداد جانباختگان این آتش‌سوزی به ۲۷ نفر رسیده است.

دادگستری گیلان: مدیران کمپ و مسؤولان مربوطه تحت نظر هستند

رئیس کل دادگستری گیلان در این خصوص گفت: در پی این آتش سوزی تاکنون ۲۷ نفر کشته و ۱۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی افزود: علت حادثه در دست بررسی است و متعاقبا و پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی اعلام خواهد شد.

این مقام قضایی تصریح‌کرد: مدیران کمپ و مسئولینی که در این زمینه وظایفی برعهده داشته‌اند تحت نظر هستند.

ساعت ۹:۴۵

عملیات نجات و درمان مصدومان در حال انجام است

با وقوع این آتش سوزی مرگبار، کمیته بحران در مرکز آموزشی درمانی ولایت رشت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کادر آموزشی درمانی مرکز تشکیل شده است.

به گفته خبرنگار میدانی فارس در لنگرود، هم‌اکنون تمامی تیم‌های پشتیبان و درمان فراخوان شده و عملیات نجات و درمان مصدومان حادثه آتش‌سوزی در دست اقدام است.

تاکنون ۱۶ تن از مصدومان این سانحه به مراکز درمانی اعزام شده‌اند که ۱۰ نفر از آن‌ها هم‌اکنون در مرکز آموزشی درمانی ولایت و ۶ نفر دیگر نیز در بیمارستان شهید حسین پور بستری هستند.

ساعت ۱۰

دستور رئیس قوه قضاییه برای بررسی علت حادثه آتش‎سوزی

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای طی دستوری به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه دیده اقدام کنند.

ساعت ۱۰:۳۰

تعداد جان‌باختگان به ۳۲ تن افزایش یافت

بر اساس آخرین اطلاعات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگاد فارس، تعداد جانباختگان حادثه حریق مرکز ترک اعتیاد در لنگرود متاسفانه به ۳۲ نفر افزایش یافت.

ساعت ۱۱:۱۵

بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر لنگرود به دستور دادگستری گیلان

صادق نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: در نخستین اقدام انجام شده به دستور دادستان برخی از مقصران احتمالی از جمله مدیر این مجموعه بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

ساعت ۱۱:۳۰

علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود مشخص شد

جلایی معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار فارس در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.