تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
114 بازدید
کد خبر : 17629

گیلان در بخش بلایای طبیعی آسیب پذیر است

گیلان در بخش بلایای طبیعی آسیب پذیر است
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مزیت‌های گردشگری روستامحور گفت: گیلان در بخش بلایای طبیعی آسیب پذیر است.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و زمینه سازی برای حل مشکلات آنها باید دستور کار همه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی روستاهای گیلان به دلیل مهاجرت خالی از سکنه شدند، افزود: ظرفیت تولیدی و اقتصادی روستاها در گذشته بسیار خوب بود و بخشی از مایحتاج شهرنشینان در روستاها تأمین می‌شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه روستاییان جذب جاذبه‌های شهری شدند، گفت: خروج روستاییان از روستا نتایج فقر، مشکلات اقتصادی و معیشتی را به همراه دارد.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به مزیت‌های گردشگری روستا محور در گیلان بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت‌های گردشگری روستاهای گیلان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی در پروژه‌های کلان از آسیب‌های توسعه گیلان است، افزود: عقب ماندگی پروژه‌های کلان گیلان جبران شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توزیع بودجه عدالت محور و متوازن است، گفت: نگاه دولت سیزدهم در توزیع بودجه عدالت محور و برقراری توازن طبق پیش بینی قانون به لحاظ وسعت، جمعیت و محرومیت است و تلاش داریم به همه مناطق از زوایای مختلف و منصفانه توجه داشته باشیم نه آنکه با توجه به برخی نقاط، سایر نقاط محروم بمانند.

عباسی با بیان اینکه زبان رسانه‌ای دستگاه‌ها تقویت شود، اضافه کرد: اقدامی که انجام می‌شود باید اطلاع رسانی درست و به موقع نیز انجام شود که مورد بی توجهی مدیران قرار گرفته و این نقیصه درهمه بخش‌ها مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان در بخش بلایای طبیعی آسیب پذیر است، افزود: حوادث مختلفی مانند سیلاب آستارا، فومن و شفت آسیب بسیاری وارد کرده است درحالی که ترمیم آسیب‌های ناشی از سیلاب سال ۹۸ در مراحل پایانی بود و خساراتی به سایر نقاط استان وارد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.