تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
160 بازدید
کد خبر : 17740

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست

به گزارش آژیم به نقل از مهر ،محمد دادرس  با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی تا پایان هفته در منطقه است.

وی با بیان اینکه وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات افزایش دما مورد انتظار است، افزود: در برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه یا مه آلود بودن هوا پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: طی این مدت با گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه شرایط برای افزایش ابر، رگبار و رعد و برق به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها و احتمال تگرگ فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: به تدریج از جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه افزایش ابر، کاهش دما، بارندگی گاهی رگباری شدید، وزش باد و رعد و برق تا شنبه مورد انتظار است.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان خبر داد خبر داد و گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست لذا مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: از تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.