تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
111 بازدید
کد خبر : 18281

آخرین جزئیات از حریق در جنگل‌های گیلان

آخرین جزئیات از حریق در جنگل‌های گیلان
سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع حریق در ۲۲.۸ هکتار از اراضی جنگلی گیلان گفت: طبق آمارها ۲۲.۸ هکتار از اراضی جنگلی گیلان دچار حریق شده که این میزان اطفاء شد که ۲۲ هکتار، جنگل طبیعی بود و مابقی مربوط به جنگل‌های دست کاشت بوده است.

به گزارش آژیم ،محمدرضا حق بین سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت استان طی ۷۲ ساعت گذشته اظهار کرد: از روز جمعه وزش بادهای شدید در استان آغاز شد که تا شب گذشته نیز ادامه داشت که متاسفانه در نقاطی از شهرستان‌های استان شاهد وقوع حریق یا سقوط تیرهای برق و درختان بودیم.

وی با بیان اینکه در ۱۷ نقطه از استان و در ۶ شهرستان شفت، تالش، رودبار، رضوانشهر، لاهیجان و رشت شاهد وقوع حریق بودیم، گفت: طبق آمارها ۲۲.۸ هکتار از اراضی جنگلی گیلان دچار حریق شده که این میزان اطفاء شد که ۲۲ هکتار، جنگل طبیعی بود و مابقی مربوط به جنگل‌های دست کاشت بوده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با تقدیر از نیروهای مردمی و افراد محلی برای جلوگیری از گسترش حریق بیان کرد: مردم محلی نیز همواره در زمان بحران‌ها در کنار نیروهای امدادی بوده که این موجب تسریع در جلوگیری از گسترش حریق می‌شود.

حق بین با اشاره به وزش‌های بادهای شدید در سطح استان گیلان افزود: در طی چند روز گذشته و در رودبار، اسب وونی و حیران بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت وزش باد بود و دمای هوا نیز در برخی شهرستان‌ها به بیش از ۲۷ درجه نیز رسیده بود.

وی با بیان اینکه بر اثر وزش شدید باد، سه تابلو تبلیغاتی در لاهیجان سقوط کرد، گفت: خوشبختانه سقوط این تابلوها خسارت جانی نداشت و متولیان در همان ساعات اولیه نسبت به بازگشایی مسیر و رفع مانع اقدام کردند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به سقوط ۱۵ تیر فشار ضعیف برق در پنج شهرستان گیلان بیان کرد: در ۶ شهرستان نیز ۱۷ تیر فشار متوسط برق بر اثر وزش بادهای شدید سقوط کرد که موجب قطعی موقت برق در برخی مناطق شده بود که با تلاش نیروها، مشکل در همان ساعات اولیه رفع و مشترکین برق دار شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.