تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
126 بازدید
کد خبر : 18814

اعطای تسهیلات ۵۹۰ میلیارد ریالی به متقاضیان کسب و کار روستایی در گیلان

اعطای تسهیلات ۵۹۰ میلیارد ریالی به متقاضیان کسب و کار روستایی در گیلان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری و به‌ منظور تحقق ۵۰ طرح اشتغال زایی، ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت شده که این امر زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر را در مناطق روستایی گیلان فراهم کرده است.

به گزارش آژیم، سیاوش آقاجانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعطای تسهیلات ۵۹۰ میلیارد ریالی در راستای ایجاد اشتغال روستایی و عشایری در گیلان اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری و به‌ منظور تحقق ۵۰ طرح اشتغال‌زایی، ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار به متقاضیان پرداخت شده که این امر زمینه اشتغال برای ۲۰۰ نفر را در مناطق روستایی گیلان فراهم کرده است.

وی یکی از سیاست‌های وزارت تعاون را تحقق و گسترش مشاغل خانگی در کشور دانست و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در چند وقت اخیر ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای ۸۷۱ طرح و با میزان اشتغال یک‌هزار و ۱۸۳ نفر به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر تسهیل در روند صدور مجوز کسب و کار در گیلان بیان کرد: در زمینه صدور مجوز کسب و کار خانگی نیز ۶ هزار و ۲۹۲ مجوز کسب و کار در گیلان صادر شده که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ طرح ثبت محور بوده است.

آقاجانی بیان اینکه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در تلاش برای به‌ کارگیری نیروی کار جوان در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی است، افزود: در سال جاری و در راستای جایگزین کردن نیروی کار جوان و ایرانی به جای نیروی کار خارجی، ۲۰ نیرو طریق قانون جایگزین نیروی کار خارجی در واحدهای تولیدی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.