تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۳
69 بازدید
کد خبر : 19088

در راستای توانمند سازی سربازان

مهارت آموزی بیش از ۵ هزار سرباز در حین خدمت در گیلان

مهارت آموزی بیش از ۵ هزار سرباز در حین خدمت در گیلان
مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: این سربازان در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز فنی وحرفه‌ای استان آموزش دیدند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ کاظم پورنصیری افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۹۶۴ سرباز وظیفه در یگان‌های نظامی نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و وزارت دفاع در ۲۰۱ حرفه در مشاغلی مانند تاسیسات حرارتی و برودتی، برق ساختمان و صنعتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات از سوی مربیان و کارشناسان فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر ساعت سرباز آموزش دیدند، افزود: ۹۲ نفر از مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای و ۱۹ مربی پایور در ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این دوره‌های آموزشی شرکت داشتند و به سربازان آموزش دادند.

مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه سربازان در ۶۰۵ دوره آموزش‌ها را فرا گرفتند، گفت: سربازان بعد از موفقیت در آزمون‌های کتبی و عملی دوره‌ها، گواهی نامه دریافت کرده، و با ارائه این مدرک می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

کاظم پورنصیری؛ سرویسکار خودرو، تعمیرکار پکیج شوفاژ گازی، برقکاری ساختمان، برق خودرو، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، جوشکار، آرایشگر و پیرایشگر مردانه، آشپز و پرورش‌دهنده قارچ خوراکی را از دوره‌های آموزشی پرتقاضا در پادگان‌ها اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.