تاریخ انتشار : شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
41 بازدید
کد خبر : 19440

آشنایی بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان و جوامع محلی آستارا با مفاهیم محیط زیست

آشنایی بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان و جوامع محلی آستارا با مفاهیم محیط زیست
رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰۰ نفر از اقشار مختلف جامعه در این شهرستان آموزش محیط زیست دیده اند

به گزارش آژیم،رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰۰ نفر از اقشار مختلف جامعه در این شهرستان آموزش محیط زیست دیده اند.

محمد رضا سلامی ریک ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ زیست محیطی و ارتقاء دانش کاربردی و مهارتی دانش آموزان، جوامع روستایی ، اصناف شهرستان آستارا، برنامه ها و کارگاه های آموزشی متعددی در قالب آشنایی و نحوه تفکیک زباله از مبداء ،ارزش تنوع زیستی، کاشت نهال و حفاظت از منابع آب خاک و همچنین چالش های پیش روی محیط زیست با‌حضور کارشناسان محیط زیست برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در این کلاسها در حدود ۸۰۰ دانش آموز و بیش از ۱۲۰۰ نفر از اقشار مختلف جامعه آستارا حضور داشتند گفت : با توجه به اینکه در دهه‌های اخیر بخش عمده‌ای از بحران‌ها و معضلات زیست محیطی نظیر افزایش آلودگی‌های محیط زیست، بحران آب، تخریب طبیعت و کاهش منابع زیر زمینی ، ریشه در فقدان آگاهی‌های لازم و ضعف فرهنگی دارد.
بنابراین نیازمند عزم جدی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در اقشار مختلف جامعه هستیم. وی افزود در سال ۱۴۰۲ علاوه بر برگزاری چندین کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان خبره کشوری و سه جشنواره محیط‌زیستی ،بیش از ۵۰ مدرسه و ۸ مسجد میزبان کلاسهای آموزشی محیط‌زیست بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.