تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
85 بازدید
کد خبر : 18523

نشست بررسی راهکار‌های تقویت اقتصاد دریامحور

لزوم توسعه و ارتقا زیرساخت‌های تجارت دریایی گیلان

لزوم توسعه و ارتقا زیرساخت‌های تجارت دریایی گیلان
استاندار گیلان: بهره مندی از منابع دریا باید از حالت سنتی خارج شده و با شیوه‌های نوین به تقویت اقتصاد ملی منتهی شود.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ استاندار امروز در نشست بررسی راهکار‌های تقویت اقتصاد دریامحور گیلان، بر لزوم برنامه ریزی دقیق و علمی همراه با تشریک مساعی مجموع دست اندرکاران اجرایی و دانشگاهی در حوزه‌ی تقویت اقتصاد دریامحور تاکید کرد و افزود: تکمیل زنجیره‌ی تولید تا بازار مصرف و صادرات از الزاماتی است که با بهره گیری از اقتصاد دریامحور میسر می‌شود و این مهم باید با توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های حوزه‌ی دریا و تجارت دریایی انجام شود تا اهداف پیش بینی شده در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی اقتصاد دریامحور هر چه سریعتر تحقق یابد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: بهره مندی از منابع دریا باید از حالت سنتی خارج شده و با شیوه‌های نوین به تقویت اقتصاد ملی منتهی شود.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی گیلان به روسیه، بازار‌های این کشور را فرصتی مناسب برای عرضه‌ی انواع محصولات کشاورزی و کالا‌های صنعتی گیلان دانست و افزود: بهره گیری بهینه از این ظرفیت با تقویت ارکان موثر در حوزه‌ی اقتصاد دریا محور مانند توسعه و تجهیز ناوگان دریایی، آموزش و اطلاع رسانی به جامعه‌ی هدف، تسهیل در روند صادرات و بهره گیری از یافته‌های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی امکان پذیر است.

استاندار گیلان در ادامه با انتقاد از برخی تخریب‌ها و هجمه‌های رسانه ایی علیه دولت در گیلان، خطاب به مدیران اجرایی تاکید کرد: دولت برنامه‌های خود را با لحاظ منویات راهگشای امامین انقلاب برای حفظ منافع مردم طراحی و اولویت بندی کرده و در این راستا به هیج جریان خاصی باج نخواهد داد.

دکتر عباسی در پایان سخنانش با اشاره به حجم زیاد کار‌های معوقه در گیلان، جبران نقایص گذشته را مستلزم یک مدیریت جهادی و بی وقفه دانست و افزود: برای این کار باید همه ظرفیت‌ها را برای خدمت حداکثری به جامعه بسیج کرد و با هم افزایی و وحدت رویه به توسعه‌ی متوازن و همه جانبه در گیلان رسید.

حسین محمدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان هم در این نشست گزارشی از روند هماهنگی بین مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی استان برای تبلور ظرفیت‌های مشهود در اقتصاد دریامحور استان ارایه داد و افزود: توسعه‌ی زیرساخت‌های بندری، رونق صنعت کشتی سازی، تقویت زیرساخت‌های صادراتی همراه با زمینه سازی برای تربیت کادر مورد نیاز در حوزه‌ی ناوبری تجارت دریایی از اولویت‌هایی است که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اقتصاد دریامحور، نظرات خود را در خصوص نحوه‌ی تحقق اهداف پیش بینی شده در این بخش با بهره گیری حداکثری از امکانات موجود و ارتقا زیرساخت‌های بندری و دریایی ارایه و بر لزوم وحدت رویه برای تسریع در حصول نتایج مورد نظر تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.