تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
172 بازدید
کد خبر : 15625

آسیب عدم تحرک بدنی دوران کودکی در کدام سن بروز می کند؟

آسیب عدم تحرک بدنی دوران کودکی در کدام سن بروز می کند؟
مطالعه اخیر ارائه شده در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در سال ۲۰۲۳ نشان داده است که عدم فعالیت بدنی دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند زمینه را برای حملات قلبی و سکته‌های مغزی در مراحل بعدی زندگی فراهم کند.

 به گزارش آژیم به نقل از  ایسنا، محققان داده‌های مطالعه کودکان را با اندازه‌گیری سبک زندگی از بدو تولد، تجزیه و تحلیل کردند. نتایج این تجزیه و تحلیل نشان داد که زمان بی‌تحرکی از کودکی تا بزرگسالی با آسیب قلبی حتی در افراد با وزن و فشار خون طبیعی، مرتبط است.

اندرو آگباجه، محقق این تحقیق در دانشگاه فنلاند شرقی گفت: میزان ساعت‌های تماشای صفحه نمایش در افراد جوان باعث سنگین‌تر شدن قلب می‌شود و بر اساس نتایج مطالعات روی بزرگسالان می‌دانیم که احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

محققان ارتباط بین عدم فعالیت بدنی در سنین ۱۱ تا ۲۴ سالگی و اندازه‌گیری قلب در ۱۷ تا ۲۴ سالگی را پس از تعدیل عواملی مانند سن، جنس، فشار خون، چربی بدن، فعالیت بدنی و سیگار کشیدن همچنین عوامل اجتماعی و اقتصادی بر روی ۷۶۶ کودک (۵۵ درصد دختر و ۴۵ درصد پسر) بررسی کردند.

محققان کشف کردند که کودکان در ۱۱ سالگی، به‌طور متوسط ۳۶۲ دقیقه در روز بی‌تحرک بودند، این مقدار در نوجوانی به ۴۷۴ دقیقه (۱۵ سالگی) و در بزرگسالان جوان ۵۳۱ دقیقه  (۲۴ سالگی) افزایش می‌یابد؛ بنابراین، زمان کم تحرکی از کودکی تا بزرگسالی به طور متوسط ۱۶۹ دقیقه (۲.۸ ساعت) در روز افزایش یافت.

در این دوره، هر یک دقیقه افزایش در زمان بی‌تحرکی با افزایش ۰.۰۰۴ گرم در متر مربع در توده بطن چپ بین ۱۷ تا ۲۴ سالگی مرتبط بود. هنگامی که در ۱۶۹ دقیقه اضافی ضرب شود، این معادل ۰.۷ گرم در متر مربع افزایش روزانه است.

کودکانی که بیش از ۶ ساعت در روز بی‌تحرک بودند، این میزان تا زمانی که به سن بلوغ رسیدند تقریباً سه ساعت در روز افزایش یافت.

محققان اظهار کردند که نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که تجمع زمان غیرفعال، بدون توجه به وزن بدن و فشار خون با آسیب قلبی مرتبط است.

والدین باید کودکان و نوجوانان را تشویق کنند و با بیرون بردن آنها برای پیاده‌روی همچنین محدود کردن زمان صرف شده در رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدیویی، بیشتر حرکت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.