تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
101 بازدید
کد خبر : 9123

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

روند کاداستر در گیلان مطلوب نیست

روند کاداستر در گیلان مطلوب نیست
رئیس سازمان ثبت و اسناد املاک کشور با اشاره به حدنگاری یک میلیون و ۴۵۸ هزار هکتار معادل ۱۶ درصد از اراضی کشاورزی کشور گفت: روند کاداستر در گیلان مطلوب نیست.

به گزارش آژیم،رئیس سازمان ثبت و املاک کشور امروز در جمع خبرنگاران به اجرای طرح حدنگاری و صدور سند برای زمین‌های زراعی گیلان اشاره و از روند آن انتقاد و اظهار کرد: از مجموع ۳۴۹ هزار هکتار از زمین‌های زراعی گیلان فقط ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار حدنگاری شده که معادل ۲ درصد از زمین‌های زراعی گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تذکر فراوان و در پی مشاهده ضعف عملکردی اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان، مدیرکل این حوزه دیروز برکنار شد، افزود: روند حدنگاری برای اراضی کشاورزی در گیلان باید تسریع پیدا کند. از ابتدای امسال تا پایان آذرماه این روند برای زمین‌های کشاورزی کشور با ۴ برابر افزایش، به یک میلیون و ۴۵۸ هزار هکتار رسیده که معادل ۱۶ درصد کل اراضی کشاورزی ایران است.

حسن بابایی با بیان اینکه تا سال گذشته فقط ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور حدنگاری شده بود، گفت: در صورت تسریع در روند اجرا تا پایان سال حدنگاری و صدور سند در کشور تا ۳۰ درصد باید برسد. روند صدور سند برای زمین‌های ملی کشور ۱۳۲ میلیون هکتار است، این رقم معادل ۹۸ درصد از مجموع زمین‌های ملی ایران است.

روز گذشته طی مراسمی نادر ناصری جایگزین محمد نوذری در اداره ثبت اسناد و املاک گیلان شد، وی پیش از این مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.