تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
143 بازدید
کد خبر : 17655

ذخیره‌سازی ۴۰۰ تن میوه شب عید برای گیلان در دستور کار قرار گرفت

ذخیره‌سازی ۴۰۰ تن میوه شب عید برای گیلان در دستور کار قرار گرفت
مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان گفت: هماهنگی‌های لازم برای خرید ۴۰۰ تن میوه شب عید در گیلان انجام شده‌است.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،کیوان حسن‌پور لسکوکلایه روز جمعه اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای خرید و ذخیره‌سازی ۲۰۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال توسط اتحادیه تعاونی روستایی استان در حال انجام است و بخشی از سیب نیز خریداری شده‌است.

وی با بیان اینکه برای خرید میوه شب عید با تعدادی از باغداران هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و پیش خرید نیز انجام شده است، اضافه کرد: امسال علاوه بر خرید و ذخیره سازی سیب و پرتقال برای شب عید؛ تلاش بر آن است تا محصول کیوی از تولیدات استان نیز به سبد میوه نوروز اضافه شود.

حسن‌پور با تشریح برگزاری جلسات مختلف به منظور خرید و ذخیره‌سازی میوه ویژه نوروز در گیلان بیان کرد: در این ارتباط طبق سال‌های گذشته بر اساس دستور رئیس سازمان تعاون روستایی کشور و وزیر جهاد کشاورزی جلسه و کارگروهی در سطح استان با حضور نمایندگان و روسای دستگاه‌هایی اعم از صمت، استانداری، نماینده استاندار، سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی و نماینده جهادکشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۲ جلسه برای تغیین مباشر برگزار شد، اظهار کرد: اتحادیه تعاونی روستایی گیلان هر ساله به عنوان متولی خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید انتخاب می شد و امسال هم با برگزاری ۲ جلسه و بررسی های لازم، مسئولیت خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید را عهده دار شد.

مدیر تعاون روستایی گیلان در ادامه با اشاره به مشکلاتی در موضوع کیفیت میوه نوروز گذشته خاطر نشان کرد: امسال تلاش می‌شود تا با رفع نقایص گذشته با همکاری و همت سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، بارزسی، ناظران و نماینده استاندار میوه با کیفیت بیشتری به مردم عرضه شود.

وی به مشکلات در مساله سردخانه با کیفیت اشاره کرد و با بیان اینکه اتحادیه تعاونی روستایی گیلان برای تهیه این سردخانه نیاز به همکاری دارد، اضافه کرد: برای عرضه میوه شب عید با قیمت مناسب و باکیفیت به مردم نیاز به کمک همه حوزه‌های مربوطه است.

مدیر تعاون روستایی گیلان درخواست کرد تا هزینه سردخانه از اتحادیه تعاونی روستایی استان دریافت نشود تا از این طریق میوه با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: در نوروز گذشته سیب و پرتقال با قیمت پایین‌تر از استان‌های دیگر به مردم گیلان عرضه شد، امسال نیز تصمیم بر این است که میوه شب عید با قیمت مناسب در اختیار هم استانی ها قرار گیرد.

حسن‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی برای تهیه خرما با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز اضافه کرد: با دست‌اندرکاران در استان‌های جنوبی گفت و گوهایی انجام شده تا خرما با کیفیت و قیمت پایین تهیه شود ضمن اینکه مسئولان در جهادکشاورزی گیلان نیز برای توزیع محصولات تنظیم بازار برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مدیر تعاون روستایی گیلان خاطر نشان کرد: سازمان تعاون روستایی گیلان بر اساس وظایف خطیر خود علاوه بر هدایت، حمایت و برنامه‌ریزی؛ بر فعالیت اتحادیه تعاونی روستایی نظارت می‌کند.

استاندار گیلان چندی پیش در جلسه ستا تنظیم بازار گیلان با بیان اینکه مدیران از هم اکنون باید به فکر خرید اقلام اساسی برای مایحتاج مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان باشند، گفته بود؛ این مهم نباید به روزهای پایانی سال موکول شود تا تامین اقلام مورد نیاز مردم در زمان یادشده با مشکل مواجه نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.