تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
187 بازدید
کد خبر : 15400

یک نماینده مجلس:

عضویت در بریکس بازوان اقتصادی کشورمان را بلند تر می‌کند/ مسیر توسعه بدون درگیر شدن با چالش‌های برجام در حال طی شدن است

عضویت در بریکس بازوان اقتصادی کشورمان را بلند تر می‌کند/ مسیر توسعه بدون درگیر شدن با چالش‌های برجام در حال طی شدن است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عضویت ایران در بریکس ضریب نفوذ و شعاع دیپلماسی کشورمان با قطب‌های اقتصادی منطقه ای و جهانی در حوزه اقتصادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش آژیم، اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ با اشاره به عضویت ایران در گروه بریکس، گفت: این روزها وقایع بسیار مهمی درحوزه دیپلماسی بین المللی کشورمان در حال وقوع بوده که برای مردم و حتی کشورهای منطقه دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

وی، عنوان کرد: پس از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، در گروه بریکس که شامل قدرت‌های نوظهور اقتصادی است، به عضویت درآمدیم، این امر ضریب نفوذ و شعاع دیپلماسی کشورمان با قطب‌های اقتصادی منطقه ای و جهانی در حوزه اقتصادی را افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عضویت ایران در گروه بریکس و پذیرفته شدن به عنوان یک قدرت اقتصادی نو ظهور در میان قطب‌های اقتصادی جهان، مزیت نسبی برای کشور بوده که قدرت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورمان را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: عضویت در پیمان‌های بین المللی موجب گره خوردن اقتصاد کشورمان با کشورهای قدرتمند اقتصادی و دستیابی به بازار این کشورها و افزایش تعامل بخش خصوصی با مجموعه‌های فعال این کشورهای می‌شود تا مسیر توسعه، بدون درگیر شدن با چالش های برجام و زیاده‌خواهی امریکا و برخی از کشورهای اروپایی، طی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن کشورمان را جز دستاورهای دیپلماسی دانست و اظهار کرد: عضویت ایران در سازمان‌ها و پیمان‌های بین المللی، موجب بلند‌تر شدن بازوان اقتصادی کشورمان می‌شود./

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.