تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
192 بازدید
کد خبر : 16291

استاندار گیلان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛

کیوی نباید نارس به بازار عرضه شود | از صادرات محصولات کشاورزی گیلان حمایت می‌شود

کیوی نباید نارس به بازار عرضه شود | از صادرات محصولات کشاورزی گیلان حمایت می‌شود
استاندار گیلان گفت: غاز صادرات کیوی نیز از ۱۵ مهر به اول مهر کاهش یافته و در زمان حاضر مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات گیلان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در گذشته در ارتباط با صادرات کیوی و رفع این مشکل اظهار کرد: آغاز صادرات کیوی نیز از ۱۵ مهر به اول مهر کاهش یافته و در زمان حاضر مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در راستای صادرات کیوی و با بیان اینکه اجازه به خطرانداختن امنیت سلامت و غذایی مردم را نمی‌دهم، اضافه کرد: کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود و این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته‌بندی صحیح این محصول مد نظر باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرتودهی مایکروویو برای از بین بردن آفات برنج، فندق و بادام زمینی در استان در هفته گذشته خاطر نشان کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نباید اجازه ورود واسطه‌ها داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه محصولات کشاورزی و با بیان اینکه نباید به عده‌ای اجازه ضایع کردن بازار تولیدات ایران اسلامی را داد، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید فراهم شود و نگرانی‌ها آنان را در حوزه صادرات برطرف کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ضمن فراهم کردن بسترهای لازم برای صادرات کالا در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، نظارت‌های لازم نیز باید انجام شود، خاطر نشان کرد: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نباید نگران فساد باشند، کوتاهی در این ارتباط پذیرفتنی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارشات مدیران در حوزه مختلف خطاب به آنان اظهار کرد: به گزارش‌ها تکیه نکنید، ابتدا چند کار اساسی انجام شده را بیان کنید و بعد برنامه‌ها و کارهای آینده را گزارش دهید.

نماینده عالی دولت در گیلان از مدیران استان خواست تا عملکرد ۲ سالانه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در حوزه فعالیت خود را گزارش دهند و گزارشات مستند و مکتوب از پیشرفت کارها را اعلام و شفاف‌سازی کنند.
وی درباره فعالیت گمرک آستارا خاطر نشان کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده و گزارش‌ها در ارتباط با رفع مشکلات و تغییرات کمرگ آستارا، اقدامات رو به پیشرفت است البته بازرسی، حراست و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان در ارتباط با انجام ماموریت‌های کمرگ و سایر حوزه‌ها نیز توجه کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان درباره ساخت پایانه جدید آستارا و مهلت چهارماه برای ساخت این پل خاطر نشان کرد: ساخت و اتمام این پل بر اساس توافقات انجام شده باید هر چه سریعتر انجام شود.

عباسی همچنین با اشاره به سیل اخیر شهرستان آستارا وعدم خسارت جانی و بروز مشکلات و ضرر مادی اضافه کرد: خسارات سیل آستارا با کمک دولت مرتفع می‌شود و جای نگرانی نیست.

جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات گیلان امروز «چهارشنبه» به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.