تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
171 بازدید
کد خبر : 16815

سنجش کلاس اولی‌های سال آینده آغاز شد

سنجش کلاس اولی‌های سال آینده آغاز شد
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌های سال آینده خبر داد.

به گزارش آژیم به نقل از فارس ،حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: سنجش کلاس‌ اولی‌های سال آینده آغاز شده است و خانواده‌ها می‌توانند برای تعیین نوبت به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: 811 مجوز برای انجام سنجش کودکان در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی صادر شده است.

طریفی حسینی درباره کودکانی که سنجش برای آنها انجام می‌شود، گفت: اولویت کودکان 5 سال تمام هستند که سال آینده به کلاس اول می‌روند اما اگر والدین کودکان 4 سال تمام مراجعه کنند هم سنجش انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد ما در مرحله اول، سنجش نوآموزانی است که در مراکز پیش‌دبستانی ثبت‌نام شده‌اند تا اگر نیاز به مداخله و راهنمایی است به مربی و خانواده‌ها، آموزش داده شود.

 در طرح سنجش، ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، بیماری‌های جلدی (پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت‌های ویژه بررسی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.