تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
86 بازدید
کد خبر : 15542

اهدای عضو یک گیلانی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید

اهدای عضو یک گیلانی به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید
مسؤول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهدای عضو یک مرد ۴۴ ساله اهل آستانه اشرفیه گفت: ۲ کلیه این بیمار به ۲ فرد ۳۸ و ۳۵ ساله نیازمند به پیوند اهل انزلی و خشکبیجار و کبد ...

به گزارش  آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سیامک ریماز مسؤول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ نفر با اهدای بدن خود به بیماران زندگی درباره بخشید، اظهار کرد: با اهدای عضو محمد پورابراهیم مرد ۴۴ ساله اهل آستانه اشرفیه از ابتدای سال تاکنون تعداد اهدای عضو در این استان به ۱۶ نفر رسیده است.

وی دلیل اهدای عضو این مرد آستانه ای را مرگ مغزی دانست و گفت: این مرد آستانه اشرفیه ای از بیمارستان پیروز لاهیجان برای اهدای عضو به مرکز آموزشی، درمانی رازی منتقل شد.

به گفته مسؤول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۲ کلیه این بیمار به ۲ فرد ۳۸ و ۳۵ ساله نیازمند به پیوند اهل انزلی و خشکبیجار و کبد وی نیز به زن ۶۰ ساله صومعه سرایی پیوند زده شد.

ریماز با اشاره به اینکه واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیتش را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است، تصریح کرد: از هر فرد مرگ مغزی شده، ۸ عضو شامل قلب، کبد، کلیه ها، ریه ها، روده و پانکراس قابل اهدا هستند که البته نسوج شامل پوست، قرنیه چشم، تاندون، استخوان، دریچه قلب هم قابلیت پیوند دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.