تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
151 بازدید
کد خبر : 17509

رفع تداخل بیش از ۹۰۰ پلاک اصلی در گیلان

رفع تداخل بیش از ۹۰۰ پلاک اصلی در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اقدامات کمیسیون رفع تداخل استان گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی مشمول رفع تداخل استان، ۱۹۹ هزار و ۷۳۱ هکتار در ۹۹۴ پلاک اصلی رفع تداخل شده است.

به گزارش آژیم ،صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون رفع تداخل استان اظهار کرد: بر اساس ماده ۹ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در سال ۸۹ و توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع طبیعی و اراضی موات و دولتی با رعایت حریم روستاها و همراه با رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی اقدام و سند مالکیت این عرصه‌ها را به نمایندگی از سوی دولت اخذ کند.

وی با اشاره تبصره سه ماده ۹، موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، افزود: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون رفع تداخلات استان می‌بایست نسبت به رفع تداخل ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی در اراضی ملی، دولتی و مستثنیات اشخاص اقدام کرده و پس از رفع موارد اختلافی به کمک اداره ثبت‌اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد کشاورزی اقدام کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اقدامات این کمیسیون در استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی مشمول رفع تداخل استان، ۱۹۹ هزار و ۷۳۱ هکتار در ۹۹۴ پلاک اصلی رفع تداخل شده است.

به گفته محمدی، همچنین از سال ۱۳۹۴ تا پایان مهرماه سال جاری ۴ هزار و ۴۶۸ هکتار از اراضی ملی خارج و به مستثنیات اضافه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.