تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
56 بازدید
کد خبر : 17522

۱۸ هزار شغل در سامانه رصد گیلان ثبت شد

۱۸ هزار شغل در سامانه رصد گیلان ثبت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت ۱۸ هزار شغل در سامانه رصد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: تعهد اشتغال امسال استان ایجاد ۳۲ هزار شغل است که نزدیک به ۵۶ درصد آن محقق شده است.

به گزارش آژیم ،سیاوش آقاجانی روز دوشنبه در جریان دیداری با رئیس و پرسنل خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان گفت: نرخ بیکاری استان در سال۱۴۰۱-۱۴۰۰ یک و سه دهم درصد بر سایه افزایش نرخ مشارکت فعالان اقتصادی و شاخص های کلی بازار کار کاهش یافت.

وی عنوان کرد: شاخص های حوزه اشتغال این اداره کل مبتنی بر آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد توسط دستگاههای مرتبط است و این آمار به صورت پیوسته در حال ویرایش و به‌روز رسانی است.

وی با اشاره به تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل در گیلان ایجاد شد و امسال با افزایش تعهد اشتغال در استان سقف این تعهد ۳۲ هزار شغل در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: گیلان از معدود استان‌هایی است که افزایش تعهد اشتغال را پذیرفت درحالی که در ۱۸ استان کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی این تعهد را شاهدیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : طبق سنجشی که براساس تعهد جدید انجام شده اکنون این استانها وضعیت مطلوب تری نسبت به گیلان دارند لذا تلاش ما بر آن است تا پایان امسال ۱۰۰ درصد این تعهد را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: نظارت‌هایی که برای پایش اشتغال واقعی در این حوزه از سوی وزارتخانه انجام می شود بصورت پیامکی و تلفنی است و نظارت میدانی از کارگاه‌ها نیز از طریق سامانه “سانار” ثبت می شود. اکثر اشتباهاتی که از طرف دستگاهها در سامانه رصد اتفاق می افتد در موضوع زمان ایجاد شغل است که پس از بررسی توسط دستگاهها حذف یا ویرایش می شود.

صدور مجوز چهار هزار مشاغل خانگی و خرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از صدور چهار هزار مجوز در بخش اشتغال خرد و خانگی در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: امسال هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل خانگی خرد به استان اختصاص یافت و متقاضیان مربوطه متناسب با حجم این تسهیلات در شهرستانها به بانکها معرفی شدند که در لیست انتظار پرداخت قرار دارند.

وی تصریح کرد: افراد دارای توانایی و مهارت علاقمند به اشتغال در منزل از طریق دریافت تسهیلات برای خود و یا عده ای کارآفرینی می کنند و در قالب مشاغل خرد تسهیلاتی از محل تبصره های ۱۶ و ۱۸ و منابع تسهیلات روستایی و سایر دریافت می کنند.

وی گفت: هریک از متقاضیان مشاغل خانگی مستقل خرد درصورت برخورداری از گواهینامه فنی و حرفه ای یا مهارت در رشته‌ای خاص می توانند تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند.

آقاجانی اضافه کرد: در بخش مشاغل خانگی پشتیبان نیز هر پشتیبان می تواند با تحت پوشش قرار دادن حداکثر ۴۰ نفر تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کند ودر خرید مواد اولیه، آموزش، خرید و فروش محصول به توانمند سازی این افراد کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.