تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
51 بازدید
کد خبر : 17586

۴۰۰۰ مجوز کسب‌وکار خانگی در گیلان صادر شد

۴۰۰۰ مجوز کسب‌وکار خانگی در گیلان صادر شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به صدور چهار هزار مجوز در بخش اشتغال خرد و خانگی در نیمه نخست امسال گفت: در سال جاری یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل خانگی خرد به استان اختصاص یافته است.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز در گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شاخص‌های حوزه اشتغال در این اداره کل بر مبنای مرکز آمار ایران است، اظهار کرد: همواره شاخص‌های حوزه اشتغال این اداره کل، مبتنی بر آمار اعلام‌ شده از سوی مرکز آمار ایران و اشتغال ثبت‌ شده در سامانه رصد توسط دستگاه‌های مرتبط است و این آمار به‌صورت پیوسته در حال ویرایش و به‌روزرسانی است.

وی با اشاره به تعهد شغلی ۳۳ هزار نفری در گیلان گفت: سال گذشته ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل در گیلان ایجاد شد که ۱۱۸ درصد آن تحقق یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تحقق ۵۸ درصدی میزان تعهد ۳۲ هزار شغلی گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ۱۸ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده و از ۳۲ هزار شغل تعهد شده گیلان در سال جدید، ۵۶ درصد آن تحقق یافته است.

آقاجانی با تاکید بر لزوم توجه به پذیرش افزایش تعهد ایجاد اشتغال در گیلان در سال ۱۴۰۱ بیان کرد: گیلان جزو معدود استان‌های پذیرنده افزایش تعهد اشتغال در سال گذشته بود در حالی که در برخی از استان‌ها میزان تعهد ایجاد اشتغال ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان سال جاری، میزان تحقق ایجاد اشتغال در گیلان که اکنون ۵۶ درصد است به ۱۰۰ درصد برسد، تصریح کرد: بر اساس آمار، تعهد جدید انجام‌شده توسط گیلان، برخی استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری نسبت به گیلان دارند لذا تلاش ما بر آن است تا پایان امسال تعهدات ایجاد اشتغال در گیلان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به صدور چهار هزار مجوز در بخش اشتغال خرد و خانگی در نیمه نخست امسال گفت: در سال جاری یک‌هزار و ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل خانگی خرد به استان اختصاص یافته و متقاضیان بر اساس نیاز به بانک‌های عامل معرفی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.