تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
36 بازدید
کد خبر : 18778

معاون وزیر صمت اعلام کرد:

وجود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو خارجی در مناطق آزاد/ با وجود عطش در بازار، گریزی از دلالی خودرو نیست

وجود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو خارجی در مناطق آزاد/ با وجود عطش در بازار، گریزی از دلالی خودرو نیست
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از وجود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی خارجی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: با وجود عطش در بازار، گریزی از دلالی نیست.

به گزارش آژیم به نقل از خبرنگار اقتصاد آنلاین، مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت در حاشیه اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: هیات وزیران پلاک گذاری ملی خودرو در مناطق آزاد را مصوب کرد و این فاز اول درخصوص واردات خودروهای کارکرده بود. به زودی هم آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ خواهد شد.

وی درخصوص آیین نامه واردات خودروهای جانبازان نیز گفت: در این زمینه توافق خوبی کردیم و عملا به مرحله آخر رسیدیم که بحث بارگذاری سامانه ای است. جانبازان عزیز می توانند هم از طریق شرکت هایی که معرفی شده اند خودرو وارد کنند و هم خودروهایی که امکان ارائه خدمات پس از فروش آنها وجود دارد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: سامانه برای خودروهای جانبازان ظرف ده تا پانزده روز آینده بارگذاری می شود و طی سه نوبت ابتدا با اولویت جانبازان ۷۵ درصد طبق آنچه که در مصوبه آمده قرار خواهد گرفت تا خودروهایی که قابل عرضه است را انتخاب کنند و یا خودشان خودرو وارد کنند و یا به شرکت هایی که وارد می کنند سفارش دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر این که چه تعداد خودروی خارجی در مناطق آزاد وجود دارد و آیا پلاک گذاری ملی سبب ایجاد بازار سیاه در این مناطق نمی شود، گفت: بالای ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در مناطق آزاد و ویژه وجود دارد که با مدل توافقی که با بانک مرکزی انجام شده، طی رویه ای پلاک گذاری خودروهای آغار می شود.

به گفته ضیغمی در مرحله اول اولویت با پلاک گذاری ملی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی است و بعد سراغ بقیه خودروها خواهیم رفت.

وی با اشاره به این‌ که واردات خودروهای آمریکایی طبق قوانین ملی ممنوع است، گفت: هدف از اجرای مصوبه واردات خودرو از مناطق آزاد کنترل بازار است. با توجه به این که عطش بازار ۶ سال است که وجود دارد هر اتفاقی بیفتد متاسفانه این امکان دلالی وجود دارد. همان طور که خودروی وارداتی خریداری شده از سامانه بعد از ورود به بازار آزاد کمی گران می شود.

رییس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: در حال حاضر که عرضه خودرو به میزان مطلوب نرسیده گریزی از ایجاد دلالی نیست، اما تمام این ابزارها به کار گرفته می شود تا بازار به یک حالت تعادلی برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.