تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
119 بازدید
کد خبر : 17623

بادگرم و باران وضعیت جوی پیش‌رو گیلان است

بادگرم و باران وضعیت جوی پیش‌رو گیلان است
نقشه‌های هواشناسی گیلان نشانگر ورود ۲ سامانه جوی به استان، نخست وزش باد گرم و پس از آن باران طی امروز (پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده است.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم و افزایش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما طی امروز تا صبح فردا (جمعه) گفت: وزش باد جنوبی اغلب در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی شده و در مناطق جلگه‌ای بیشتر به صورت افزایش دما خواهد بود.

آرش نبی‌زاده با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان برای وزش باد جنوبی از امروز تا صبح فردا اظهار کرد: در برخی از مناطق جلگه‌ای و ساحلی استان نیز پدیده مه پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث با استقرار این سامانه اضافه کرد: از روشن کردن آتش در مراتع و عرصه های جنگلی خودداری شود و در صورت افروختن آتش از رهایی آن در طبیعت اجتناب شود.

ورود تدریجی سامانه بارشی از صبح فردا

نبی‌زاده در ادامه با اشاره به ورود سامانه بارشی و خنک از صبح فردا( جمعه) تا شنبه هفته آینده خاطر نشان کرد: با ورود این سامانه بارشی از صبح فردا به تدریج بارندگی متناوب در برخی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید، وزش باد، مه آلودگی و رعد و برق گیلان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی این مدت ۳ تا ۷ درجه سلسیوس کاهش می یابد، اظهار کرد: دیلمان با پنج درجه سلسیوس خنک ترین و ماسال با ۲۵ درجه گرمترین مناطق گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت مرکز استان ۱۸ درجه و رطوبت ۷۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: وضعیت دریا امروز به ویژه عصر و شب تا صبح فردا برای فعالیت‌های دریانوردی گاهی نامناسب خواهد شد اما برای جمعه تا شنبه نامناسب پیش‌بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.