تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
114 بازدید
کد خبر : 18205

نظارت بر بازار شب یلدا توسط ۳۷ اکیپ بازرسی

نظارت بر بازار شب یلدا توسط ۳۷ اکیپ بازرسی
معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گیلان از آغاز مانور نظارتی بر بازار در گیلان در آستانه شب یلدا خبر داد و گفت: ۳۷ تیم نظارتی شامل ۹۵ بازرس از سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و تعزیرات ، از هفته گذشته تاکنون ۳۵۰ بازرسی را از بازار انجام دادند.

به گزارش آژیم،قاسم جوادزاده معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آغاز مانور نظارتی بر بازار در گیلان در آستانه شب یلدا اظهار کرد: ۳۷ تیم نظارتی شامل ۹۵ بازرس از سازمان صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و تعزیرات، از هفته گذشته تاکنون ۳۵۰ بازرسی را از بازار انجام دادند که تخلفاتی مشاهده و بررسی‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره ممنوعیت فروش کالاهای اساسی خارج از نرخ مصوب در بازار و در روزهای منتهی به شب یلدا گفت: به تمامی شهرستان‌های استان ابلاغ شد که در توزیع و عرضه اقلام اساسی در بازار دقت کافی داشته و هیچ واحد فروشگاهی و بازار میوه و تره‌ بار حق فروش میوه خارج از نرخ مصوب را ندارند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم نظارت بر فروش کالاهای غیر ستاد تنظیم بازار بیان کرد: با همکاری اصناف و سازمان صمت مصوب شد هیچ کالایی از جمله کالاهای کشاورزی که توسط ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری نمی‌شوند، فاکتور آنان بررسی شود تا بیش از سود تعیین شده کالاهای خود نفروشند.

جوادزاده با اشاره به انجام پنج هزار و ۸۲۵ بازرسی از بازار در طول یکسال گذشته توسط بازرسان سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان گیلان تصریح کرد: از این تعداد بازدید چهار هزار و ۶۲۹ واحد هیچگونه تخلفی نداشته و یک هزار و ۱۸۸ واحد هم تخلفی به میزان ۲۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان کشف شده است.

وی نقش مردم در برخورد با هرگونه تخلف در بازار را بسیار مهم برشمرد و افزود: در یکسال گذشته هشت هزار و ۹۸ تخلف توسط مردم گزارش شده که از این تعداد هفت هزار و ۷۵۰ واحد توسط بازرسان بازرسی شده است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی در کشور است، افزود: طرح نظارتی بازار در هفته پایانی پاییز و شب یلدا از ۱۸ آذرماه آغاز و تا پایان ماه جاری ادامه‌ دارد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.