تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
82 بازدید
کد خبر : 18305

مشارکت ایران و آذربایجان برای ایجاد پایانه مرزی جدید در آستارا

مشارکت ایران و آذربایجان برای ایجاد پایانه مرزی جدید در آستارا
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره با امضای تفاهم‌نامه با کشور آذربایجان در خصوص ایجاد گذر مرزی جدید در آستارا گفت: ایجاد گذر مرزی جدید در آستارا در راستای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با کشورهای حاشیه خزر بسیار مهم است.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از آستارا، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در حاشیه بازدید از پل مرزی آستارا و کشور آذربایجان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرز آستارا یکی از مرزهای مهم ترانزیت و صادرت کالا در کشور است، اظهار کرد: مرز آستارا یکی از مهم‌ترین مرزهای ترانزیتی در گیلان و کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی امضای تفاهم‌نامه با کشور آذربایجان در خصوص گذر مرزی جدید در آستارا را در راستای توسعه زیرساختی این پایانه مرزی دانست و گفت: ایجاد گذر مرزی جدید در آستارا در راستای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی با کشورهای حاشیه خزر بسیار مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در خصوص بازنگری در زیرساخت‌های پایانه مرزی آستارا افزود: این پایانه دارای سابقه ۲۰ساله بوده و در گذشته نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

امانی از تملک زمینی به مساحت هفت و نیم هکتار به‌ منظور ایجاد پایانه جدید مرزی در آستارا خبر داد و بیان کرد: این پروژه در مرحله مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار قرار دارد و سال آینده نیز اعتبار آن در بودجه پیش‌بینی می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ترانزیتی میان ایران و آذربایجان از مسیر مرزی آستارا به گسترش فعالیت‌های تجاری و رشد اقتصاد در گیلان کمک می‌کند، گفت: با افتتاح پایانه جدید مرزی، ظرفیت ورود و خروج ۲ کشور بیشتر می‌شود و سایت جدید به عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری فعالیت می‌کند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.