تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
45 بازدید
کد خبر : 18568

صادرات ۱۲ میلیون اصله نهال گل و گیاه در گیلان

صادرات ۱۲ میلیون اصله نهال گل و گیاه در گیلان
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از ۱۹ میلیون و ۶۰۰ اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی، زینتی، گلدار و نشائی در این استان تا پایان سال ۱۲ میلیون اصله به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از باغات پرورش گیاه زینتی در رودسر و در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بیش از ۵۰ میلیون اصله گل و گیاه زینتی در گیلان اظهار کرد: از این تعداد گل و گیاه‌های تولید شده، ۱۹ میلیون و ۶۰۰ اصله گل، شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی زینتی، گلدار و نشائی است که تا پایان سال ۱۲ میلیون اصله به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات گیاهان در فضای باز دارای ظرفیت بسیار خوبی در استان است، گفت: تولیدات گیاهان فضای باز در استان بیش از ۳۱ میلیون اصله است که از این مقدار ۲۹ میلیون درخت و درختچه زینتی بیشترین تولیدات را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به شرایط جغرافیایی استان در پرورش گل و گیاه زینتی بیان کرد: در گیلان ۹۲۰ هکتار گل و گیاه زینتی در فضای آزاد وجود دارد که می‌تواند بسیار به ارز آوری استان کمک کند.

محمدی، شهرستان رودسر و چابکسر را قطع تولید گل و گیاه دانست و افزود: بر اساس آمار چهار هزار و ۸۰۰ بهره بردار در گیلان گل و گیاه زینتی تولید می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.