تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
49 بازدید
کد خبر : 19329

شهرستان مرزی آستارا مبداء اولین جشنواره از بذر تا نهال در سطح کشور

شهرستان مرزی آستارا مبداء اولین جشنواره از بذر تا نهال در سطح کشور
به همت شرکت امیران پاک ایرانیان مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ و مشارکت ادارات حفاظت محیط‌ زیست و منابع طبیعی شهرستان آستارا، جشنواره بزرگ از بذر تا نهال برای اولین بار در سطح کشور با حضور جمع زیادی از دانش آموزان، اولیاء و مربیان و جوامع محلی در نهالستان منابع طبیعی برگزار شد.

به گزارش آژیم، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا از برگزاری اولین جشنواره بذر تا نهال با موضوعات کاشت و‌پرورش نهال ،حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماند‌در این‌ شهرستان خبر داد.
محمد رضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت: به همت شرکت امیران پاک ایرانیان مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ و مشارکت ادارات حفاظت محیط‌ زیست و منابع طبیعی شهرستان آستارا، جشنواره بزرگ از بذر تا نهال برای اولین بار در سطح کشور با حضور جمع زیادی از دانش آموزان، اولیاء و مربیان و جوامع محلی در نهالستان منابع طبیعی برگزار شد.

وی گفت: در اجرای این طرح به هریک از دانش آموزان و خانواده ها در اوایل سالجاری چندین بذر از گونه درختان بومی تحویل داده شد و مقرر بود که این بذر در گلدان و در محیط خانگی کشت و پس از پرورش و تبدیل به نهال شدن در روز درختکاری بنام دانش آموزان و مدارس آنها در محیط طبیعی غرس گردد .

سلامی ، هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و آشنا ساختن دانش آموزان و همه آحاد جامعه به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از طریق کاشت نهال و همچنین مقابله با چالش های محیط زیستی منطقه و تخریب محیط‌ زیست عنوان کرد و افزود: این جشنواره که با حضور افتخاری چند تن از هنرمندان کشور برگزار شد با استقبال چشمگیری از سوی مردم و دانش آموزان روبرو شد، ویژه برنامه های متنوعی از قبیل بازی های بچه گانه ، قصه گویی و تئاتر و.. برگزار شد. این جشنواره در راستای اجرای سیاست های دولت برای‌ کاشت یک میلیارد نهال و ترویج فرهنگ زیست محیطی بوده و برای اولین بار است که درسطح کشور اجرایی شده است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.