تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
52 بازدید
کد خبر : 18604

بازشدن بزرگ ترین گره ترافیکی گیلان لنگ تامین اعتبار

بازشدن بزرگ ترین گره ترافیکی گیلان لنگ تامین اعتبار
مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در صورت تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت_قزوین تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد؛ ...

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس، رشت؛ سعید شفیعی ثابت: هشت کیلومتر آزادراه منجیل به رودبار جزو پیچیده ترین و سخت ترین آزادراه های نیمه تمام کشور به شمار می رود که مقرر شده بود به منظور کاهش بار ترافیکی در رودبار احداث شود.

تکمیل آزادراه هشت کیلومتری منجیل به رودبار از جمله پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است که بر اساس آمار ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ از محل سفر رئیس جمهور به گیلان برای این پروژه اختصاص داده شد.

یکی از عمده مشکلات موجود بر سر راه افتتاح هشت کیلومتر آزادراه منجیل ـ رودبار مسئله  آزادسازی اراضی، ایمن سازی پروژه و احداث پل و تونل های متعدد بود که دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای تکمیل این طرح مهم داشت و تاکنون ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیص داده شده برای این طرح تحقق شد.

تکمیل آزادراه منجیل در انتظار اعتبار

میلاد دوستی مدیر پروژه تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل به رودبار اعلام کرده بود که این پروژه ملی تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد ولی محمد پردل نژاد مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور نیز اعلام کرده بود باقی مانده آزادراه رشت_قزوین و باز شدن بزرگترین گره ترافیکی گیلان در محدوده رودبار_منجیل که اصلی ترین راه ورودی گیلان و جزو کریدور بین المللی شمال ـ جنوب موسوم به نوستراک است در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.»

بعد از سفر داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان که ۲ هفته پیش صورت گرفت، حال امروز این سازمان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای پاسخ به مطالبات چندین ساله مردم در خصوص بهره برداری از فاز نهایی آزادراه قزوین–رشت حدفاصل منجیل تا رودبار، از ابتدای امسال، مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که ۳۰۰ میلیارد از این مبلغ در دی ماه پرداخت شده است.

بنا بر گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، عملیات اجرایی این پروژه، مشتمل بر ۶ پل بزرگ جمعاً به طول ۱۵۷۶ متر، اجرای ۳۱۴ عدد شمع بتنی و چهار تونل جمعاً به طول ۲۸۷۶ متر است که لاینینگ و روسازی بتنی ۲ دستگاه از تونل های قطعه ابتدایی به طول ۹۲۷ متر و لاینینگ یک دستگاه تونل قطعه دوم به طول ۸۰۳ متر تکمیل شده است.

همچنین در یک تونل دیگر قطعه دوم به طول ۱۱۴۶ متر، عملیات حفاری طاق تکمیل شده و عملیات لاینینگ با پیشرفت حدود ۱۰۲۱ متر (باقی مانده ۱۲۵ متر) در حال اجرا است.

بدون شک افتتاح و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل ـ رودبار علاوه  بر کاهش بار ترافیکی در اصلی ترین مبادی ورودی گیلان، منجر به افزایش ورود مسافر به این استان و کاهش مسافت طی شده از تهران به گیلان می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.