تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
35 بازدید
کد خبر : 18710

۷۹ هزار و ۱۱۸ تن مرغ گرم در گیلان توزیع شد

۷۹ هزار و ۱۱۸ تن مرغ گرم در گیلان توزیع شد
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع ۷۹ هزار و ۱۱۸ تن گوشت مرغ گرم در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: علاوه بر این به منظور تنظیم بازار ۴۸۰ تن مرغ منجمد و ۱۹۱ تن گوشت قرمز منجمد هم توزیع شده‌است.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،قاسم جوادزاده مقتدر  با اشاره به آغاز توزیع مرغ منجمد در گیلان اضافه کرد: هم‌اکنون در مرحله نخست توزیع ۱۰۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای استان با قیمت ۶۵۷ هزار ریال آغاز شده‌ است.

جوادزاده مقتدر با بیان اینکه در زمان حاضر، مشکلی برای توزیع و تامین مرغ در گیلان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: فرمانداران و جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف هرگونه کمبود مرغ و یا عرضه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب را گزارش دهند تا برای رفع کمبود اقدام شود.

وی اضافه کرد: درخواست تامین ۲۵ تن گوشت قرمز منجمد برای توزیع در گیلان به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد که در صورت تخصیص نهایی و تامین؛ توزیع آن انجام خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: آخرین توزیع گوشت منجمد در استان ایام فاطمیه به میزان سه تن توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای تامین مرغ و گوشت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان امسال و برگزاری جلساتی با تعدادی از مرغداری‌های استان برای هماهنگی‌های لازم اضافه کرد: با صاحبان چند مرغداری برای رفع مشکلات‌ و برگرداندن این واحدها به چرخه تولید نشست‌هایی برگزار شد.

قیمت مصوب مرغ در استان گیلان ۸۰۰ هزار ریال است.

بر اساس آخرین آمارها ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است.

همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.