تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
38 بازدید
کد خبر : 18848

همایش نقش علما و روحانیان اهل سنت در تحقق تمدن نوین اسلامی در تالش

همایش نقش علما و روحانیان اهل سنت در تحقق تمدن نوین اسلامی در تالش
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی: جمهوریت در انقلاب اسلامی شامل تمام اقوام ایرانیست و برای پیشبرد اهداف انقلاب باید از اختلافات پرهیز شود.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ ماموستا عبدالسلام کریمی درهمایش نقش علما و روحانیان اهل سنت در تالش با اشاره به اینکه هر تمدنی محصول فرهنگ و باور‌های عقیدتی است گفت: اگر جامعه‌ای در خصوص مسائل فرهنگی چالش داشته باشد آثار آن در دیگر امور ظهور و بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین علم و فرهنگ است افزود: اگر عملکرد ما براساس آموزه‌های قرآنی باشد جایی برای افراط و تفریط باقی نمی‌ماند و اهداف اسلام و انقلاب با تعادل پیش خواهد رفت.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: اختلافات جزیی نباید تبدیل به عداوت شود و علما باید در گفتار و رفتارصادقانه عمل کنند.

ماموستا عبدالسلام کریمی با تاکید بر اینکه جمهوریت در انقلاب اسلامی شامل تمام اقوام ایرانیست ، افزود: برای پیشبرد اهداف انقلاب باید از اختلافات دور و اشتراکات تقویت شود.

وی همچنین ریشه اهل سنت و تشیع را یکی دانست و گفت: اختلافات در شاخه و برگ سبب جدایی از ریشه نخواهد شد و مسلمانان یک دشمن دارد و آن هم استکبار جهانی است.

ماموستا عبدالسلام کریمی با بیان اینکه مسئولیت حفظ وحدت فقط بر عهده علما نیست افزود: همه افراد برای تقویت وحدت و انسجام بین آحاد جامعه مسئول هستند.

وی با تاکید براینکه اختلاف افکنی همان فتنه دشمنان است گفت: ریل گذاری برای تحقق تمدن اسلامی بر عهده علما دینی است و پیروان هر مذهب باید با رجوع به علما و مراجع خود از هرگونه اختلاف بین طرفداران هر مذهب دوری کنند.

ماموستا عبدالسلام کریمی اطاعت از رهبری را از الزامات ایرانی مستحکم و پیشرفته عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری همه قشر‌های مختلف دررویداد سیاسی کشور نه فقط دشمن را ناامید می‌کند بلکه تعیین کننده سرنوشت خودمان است.

شیخ غازی حُنَیفه رئیس مرکز تجمع علمای اهل سنت مسلمانان در لبنان هم در این همایش با بیان اینکه قرآن انسان را به سوی اسلام فراخوانده نه به سوی فرقه و قبیله خاص گفت: روز قیامت فرقه و قبیله زمینه ملاقات با خداوند نیست بلکه فقط با عمل به دستورات قرآن محقق می‌شود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب به ویژه آمریکا در کشور‌های اسلامی افزود: دنیای غرب با نفوذ بین خانواده‌ها بر زنان مسلمان تمرکز کرده است و راه مقابله با این دشمنی‌ها و تهاجم فرهنگی وحدت و بالا بردن علم و آگاهی است.

شیخ غازی حُنَیفه با اشاره به توطئه‌های مختلف استکبارجهانی در حوزه فرهنگی گفت: ترویج همجنس گرایی از دیگر نقشه‌های دشمنان علیه ممالک اسلامی است.

وی به نقش وحدت در دفاع از مردم مظلوم غزه تاکید وتصریح کرد: برخی‌ها با ناآگاهی عملیات طوفان الاقصی را محکوم می‌کنند در حالی که ۷۷ سال زندگی مردم فلسطین در زندان بزرگ را نمی‌بینند.

رئیس مرکز تجمع علمای اهل سنت مسلمانان در لبنان با بیان اینکه اگر حمایت آمریکا بریتانیا و آلمان نباشد اسرائیل نابود شدنی است افزود: کشور‌های اسلامی باید قوی شوند و امروز غزه بیش از گذشته نیازمند وحدت اسلامی است.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان راز ماندگاری جمهوری اسلامی را حفظ وحدت عنوان کرد و گفت: مشارکت بالا در امور سیاسی وحدت و در نهایت پیشرفت را در پی خواهد داشت.

محمد جلائی با تاکید براهمیت وحدت افزود: وحدت مسلمانان ناامیدی دشمنان را در بر دارد.

شیخ حسین خانی پور امام جمعه اهل سنت تالش هم با بیان اینکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر همان قوم سرنوشت خود را تغییر دهد گفت: مردم تالش همواره در مشارکت‌های سیاسی پیشگام بوده و امسال نیز با وحدت بیشتر حماسه‌ای ماندگار در انتخابات ۱۴۰۲ و ۲۲ بهمن خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نورزاد امام جمعه تالش هم با بیان اینکه امروزه صلابت، عزت، و نفوذ فزاینده انقلاب اسلامی و اقتدار رهبری برای بسیاری از کشور‌های دنیا ظهور و بروز پیدا کرده گفت: از درون گفتمان مقاومت که ایده امام خمینی (ره) بوده شخصیت‌های بزرگی همچون سردار سلیمانی پا به عرصه گذاشت و تبدیل به افتخار جهان اسلام شد.

وی گفتمان سردار سلیمانی برگرفته ازگفتمان اسلام دانست افزود: برای سردار سلیمانی مردم سوریه، عراق و سنی و شیعه به یک اندازه عزیز بودند و این شخصیت بزرگ نه برای یک قوم و قبیله بلکه برای همه مردم از جان خود گذشت.

امام جمعه تالش با بیان اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران همواره بر انقلاب، دولت، کشور و تمدن نوین اسلامی تاکید دارد گفت: انقلاب اسلامی ایران به پای مردم خود می‌ایستد و با وحدت همگانی در مقابل دشمنان صف آرایی می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.