تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
465 بازدید
کد خبر : 16440

به قلم: عزیز عاقبتی

یادداشت | آقای استاندار؛ تکلیف مردم تالش را مشخص کنید

یادداشت | آقای استاندار؛ تکلیف مردم تالش را مشخص کنید
مردم می گویند دولتی که نتوانسته است هیچ کدام از وعده های خود در تالش را عملی کند، آیا از انتصاب یک فرماندار برای شهرستان هم عاجز است؟

به گزارش آژیم، جایگاه فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان که می تواند نقش اصلی در پیگیری و پیشبرد امورات مردم و برنامه های دولت را داشته باشد ، ماههاست در تالش بصورت سرپرستی اداره می شود

در حالی که ماهیت حکم سرپرستی، موقتی است و به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مدت مجاز برای تصدی یک شغل با حکم سرپرستی حداکثر ۴ ماه می باشد، هنوز فرمانداری تالش پس از ۵ ماه با حکم سرپرستی اداره می شود

فارغ از اینکه چه کسی به عنوان سرپرست فرمانداری تالش باشد،باید بپذیریم که از سرپرست فرمانداری نمی توان انتظار اقدامات خاصی داشت و صرفا یک حکم موقتی برای تعیین تکلیف آن جایگاه است.

اما ۵ ماه فرصت خوبی برای ارزیابی عملکرد سرپرست فعلی می باشد و اگر از نظر استانداری گیلان عملکرد فرامرز مرجانی قابل قبول می باشد،چرا استاندار گیلان حکم دائمی وی را صادر نمی کند؟

یا اگر فرامرز مرجانی عملکرد قابل قبولی از دیدگاه استاندار  گیلان ندارد، اسدالله عباسی پاسخ دهد چرا با وجود مطرح بودن گزینه های مناسبی که در ادامه از آنان نام خواهم برد ،فرد جدیدی را به عنوان فرماندار تالش منصوب نمی کند؟

مردم می گویند دولتی که نتوانسته است هیچ کدام از وعده های خود در تالش را عملی کند، آیا از انتصاب یک فرماندار برای تالش هم عاجز است؟

متاسفانه بلاتکلیفی مدیریتی در حوزه های مختلف شهرستان ریشه در تصمیمات استانداری گیلان دارد ،از بلاتکلیفی وضعیت شهرداری و شورای شهر که با نامه نگاری های متناقض از سوی مراجع مختلف استانداری دچار چالش جدیدی شده است ،تا انتصاب فرماندار بی تجربه و ضعیف قبلی و بلاتکلیفی وضعیت فرمانداری این شهرستان که پس از ۵ ماه هنوز با سرپرست اداره می شود.

در حالی که تا چندی پیش از مهدی جعفری به عنوان گزینه اصلی فرمانداری تالش یاد می شد،اما این روزها نام ایرج موذن، فرماندار اسبق رودبار و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز برای فرمانداری تالش مطرح شده است .

تا این لحظه فرامرز مرجانی ،مهدی جعفری و ایرج موذن سه نفری هستند که از آنان به عنوان گزینه های فرمانداری تالش نام برده می شود.

اما آنچه از محافل سیاسی به گوش می رسد اینست که هنوز استاندار گیلان برای انتصاب فرماندار تالش به جمع بندی نرسیده است،مساله ای که یک ضعف بزرگ برای دولت می باشد.

چرا استاندار گیلان درباره بلاتکلیفی وضعیت فرمانداری تالش و نامه های متناقض معاون عمرانی و سرپرست دفتر امور شهریی واکنشی نشان نمی دهد؟

شفاف عرض میکنم که ادامه این روند چیزی جز معطل کردن شهرستان و بلاتکلیفی در حوزه های مختلف نیست و استاندار گیلان باید سریعا به این موضوع خاتمه دهد.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات مهم مجلس تعیین تکلیف و تقویت مدیریت سیاسی شهرستان به شدت ضروری می باشد.

ادامه این روند می تواند آسیب های سیاسی و اجتماعی متعددی در پی داشته باشد ،از تاثیر بر میزان مشارکت مردم گرفته تا روند برگزاری انتخابات پیش رو،مساله این که بنظر می رسد مسوولین استانی درک درستی از آن ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.