تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
87 بازدید
کد خبر : 18581

مشارکت بیش از ۷۰ درصدی شرق گیلانی‌ها در غربالگری سلامت

مشارکت بیش از ۷۰ درصدی شرق گیلانی‌ها در غربالگری سلامت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر و املش بیشترین مشارکت را در اجرای طرح پویش ملی سلامت داشته‌اند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم در این دو شهرستان به لحاظ فشارخون بالا و دیابت، غربالگری شده‌اند.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در نشست بررسی پیشرفت اجرای طرح پویش ملی سلامت که به‌صورت ارتباط تصویری با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد، ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران طرح پویش ملی سلامت در استان اظهار کرد: پوشش حداکثری در پویش سلامت مستلزم مشارکت همه‌جانبه است.

وی با بیان اینکه گیلان در ردیف ۱۴ کشور در اجرای پویش طرح ملی سلامت قرار دارد، افزود: با توجه به استمرار اجرای این طرح تا پایان دی‌ماه، باید روستاهای گیلان پوشش صددرصدی در غربالگری فشارخون بالا و دیابت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیشرفت اجرای طرح پویش ملی سلامت در استان گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۲۶ هزار گیلانی معادل ۵۸.۲ درصد جمعیت هدف‌گذاری شده، غربالگری شده‌اند.

آشوبی با اشاره به میزان شناسایی افراد غربالگری شده در پویش سلامت استان گیلان افزود: تاکنون، ۱۷ هزار و ۹۹۳ بیمار جدید مبتلابه دیابت و ۲۶ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلابه فشارخون بالا شناسایی‌شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی‌ای افراد مشکوک به دیابت و فشارخون بالا در این طرح نیز بیان کرد: ۹ هزار و ۵۹۸ بیمار مشکوک به بیماری دیابت و ۱۲ هزار و ۹۰۷ بیمار مشکوک به فشارخون بالا هم شناسایی‌شده‌اند که در صورت تائید پزشک، تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تمدید طرح غربالگری سلامت تا پایان دی‌ماه خبر داد و تصریح کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال در گیلان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات شهری و روستایی و خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان به‌طور رایگان ازلحاظ فشارخون و قند خون مورد غربالگری قرار گیرند.

آشوبی همچنین بر ضرورت اهتمام همه‌جانبه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان به جهت حداکثر رساندن غربالگری گیلانیان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر و املش بیشترین مشارکت را در اجرای طرح پویش ملی سلامت داشته‌اند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم در این ۲ شهرستان به لحاظ فشارخون بالا و دیابت، غربالگری شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.