تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
209 بازدید
کد خبر : 4810

سراجام انتخاب شهردار تالش:

کش و قوس اعضای شورای شهر تالش برای انتخاب شهردار به گزینه شورایی می‌رسد؟

کش و قوس اعضای شورای شهر تالش برای انتخاب شهردار به گزینه شورایی می‌رسد؟
پس از کش و قوس‌های فراوان برای انتخاب شهردار تالش و نامه‌نگاری‌های اداری، شواهد حاکی از آن است که اعضای شورای شهر تالش در نظر دارند گزینه شهردار این شهر را از جمع خود انتخاب کنند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از خبرگزاری فارس ، ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ بود که شهردار وقت تالش، استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد، پس از آن رئیس وقت شورای اسلامی شهر تالش در پیامی ویدئویی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن اعلام موافقت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار سابق، از آمادگی این شورا جهت همفکری با نخبگان، شخصیت‌های تاثیرگذار و صاحب نظران در راستای معرفی و انتخاب شهردار جدید شهر تالش خبر داد.

رسول برهانی قول مساعد داد که قطعا شورای شهر با دقت و حساسیت کامل تمامی درخواست‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا شاهد انتخاب فردی متخصص، توانمند و غیره به عنوان شهردار جدید تالش باشیم.

اتفاقی که بنظر می‌رسید گام مثبتی در راستای شکسته شدن حلقه‌های بسته مدیریتی و باز شدن فضا برای حضور افراد توانمند و همچنین فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد و تصمیمات شورا در زمینه انتخاب شهردار جدید شهر تالش باشد.

اما سرانجام چهار عضو شورا (پورپناه، رحیمی، اردویی و علی بابایی) با انتخاب یکی از گزینه‌های حاضر در میان ۱۶ کاندیدای تصدی کرسی شهرداری تالش، کور سوی امید شهروندان به شورای دوره ششم را نیز بستند تا شهر تالش وارد چالش دیگری شود.

پس از انتخاب کوروش خداوردی زاده، معاونت عمرانی استانداری گیلان مصوبه انتخاب کوروش خداوری زاده به عنوان شهردار منتخب تالش را دارای ایراداتی دانسته و آن را به صحن شورا بازگشت داد.

در این میان انتقادات رسانه، مردم و مسؤولین شدت گرفته و با توجه به گذشت چندین ماه از انتخاب شهردار تالش، خواستار تعیین تکلیف این موضوع می‌شوند، فرماندار تالش نیز طی نامه‌ای به شورای شهر تاکید می‌کند اگر آن مجموعه به این روند و اختلافات خاتمه ندهد، پرونده اعضای شورای شهر را جهت رسیدگی به هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان و همزمان به عنوان ترک فعل به مراجع قضایی ارسال خواهد کرد.

وی همچنین ۷۲ ساعت به اعضای شورا برای انجام اقدامات لازم، اخذ تصمیمات و گزارش نتیجه به فرمانداری فرصت می‌دهد، اما تهدید فرماندار تالش نتیجه‌ای نداشته و برخی اعضای شورا همچنان بر انتخاب کوروش خداوردی زاده اصرار دارند.

اما این پایان ماجرا نیست و شهردار منتخب تالش با همراهی برخی دوستان سیاسی خود پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور برای مشروعیت بخشیدن به مصوبه انتخاب خود داشته است.

نتیجه این پیگیری‌ها، نامه مشورتی از سوی محمدرضا صمیمی مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزارت کشور خطاب به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان می‌باشد که در آن، نامه وی در زمینه ایرادات وارده به مصوبه انتخاب کوروش خدا وردی زاه به عنوان شهردار تالش را فاقد مبنای قانونی اعلام کرده و خواستار اجرای مصوبه شورای شهر تالش شده است.

در حالی که انتظار می‌رفت پس از نامه مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا وزرات کشور یک بار دیگر شاهد به جریان افتادن پروسه بررسی مصوبه انتخاب کوروش خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب تالش باشیم، اما چهار عضو شورا در جلسه روز گذشته رای به ابطال مصوبه انتخاب خداوردی زاده به عنوان شهردار منتخب تالش دادند تا پیگیر‌ها و مکاتبات اخیر، عملا بی‌اثر شده و شهردار منتخب از چرخه رقابت خارج شود.

اما سه عضو شورا (رحیمی، اردویی و پورپناه) در پایان جلسه صورتجلسه مربوطه را امضا نکردند تا مصوبه فوق رسمیت نداشته باشد و همه چیز به جلسه بعدی شورا موکول شد.

آنچه مسلم است شورای شهر تالش دیر یا زود مصوبه انتخاب کوروش خدا وردی زاده را ابطال خواهد کرد و با توجه به حضور علی بابایی در کنار برهانی، حسین‌ پور و یوسف زاده شاهد گروه‌بندی جدیدی در شورای شهر تالش خواهیم بود.

به نظر می‌رسد رئیس شورای شهر تالش که از وی به عنوان از گزینه‌های جدی تصدی کرسی شهرداری تالش نام برده می‌شود، با جلب اعتماد سه عضو مخالف خود (برهانی، حسین‌ پور و یوسف زاده) و همراهی با خواست آنان مبنی بر ابطال مصوبه انتخاب کوروش خداوردی زاده، بتواند در جلسه روز سه شنبه مورخ ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱ به عنوان شهردار جدید تالش انتخاب شود.

به گزارش فارس، جلسه انتخاب شهردار جدید تالش سه شنبه ۲۶ مهرماه جاری راس ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد، رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تالش جدی‌ ترین گزینه تصدی کرسی شهرداری این شهر می‌باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.