تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
214 بازدید
کد خبر : 15479

فرمانده مرزبانی گیلان در آیین معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندرانزلی: گیلان سیزدهمین استان مرزی کشور به لحاظ وسعت است

فرمانده مرزبانی گیلان در آیین معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندرانزلی: گیلان سیزدهمین استان مرزی کشور به لحاظ وسعت است
فرمانده مرزبانی گیلان گفت: وسعت مرز‌های ساحلی استان ۳۱۰ کیلومتر است که به لحاظ وسعت سیزدهمین استان کشور می‌باشد.

به گزارش  اژیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ اصغر بازگیر در آیین معارفه فرمانده پایگاه دریابانی بندرانزلی با بیان اینکه وسعت مرزهای ساحلی گیلان ۳۱۰ کیلومتر است، گفت: این وسعت از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ۹ شهرستان ساحلی به طول ۳۱۰ کیلومتر از چابکسر تا لمیر تالش در حوزه پایگاه دریابانی بندرانزلی قرار دارند افزود: پایگاه دریابانی بندرانزلی با ۱۰ حوزه مسئولیتی که تحت پوشش دارد، یک دهم مرزهای گیلان را مدیریت می‌کند.

فرمانده مرزبانی گیلان به موقعیت استان گیلان به لحاظ سوق الجیشی و مرزی دروازه اوراسیا اشاره و اضافه کرد: این فرصت علاوه بر تمرکز بیشتر بر، ترانزیت دریایی منطقه بیانگر جایگاه مهم این حوزه برای سرمایه‌گذاری کشورهای چین و پاکستان و تلاش‌های هند برای دستیابی به بازارهای قفقاز و اروپا است.

سرهنگ اصغر بازگیر با اشاره به موفقیت‌های کسب شده ایران در حوزه دریا از جمله ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ایران یکی از کشورهای تاثیر گذار بر منطقه است و ما بعنوان مرزبانان برای حراست از دریا و کنترل آب‌های سرزمینی در تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌ها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم.

فرماندار انزلی هم در این مراسم امنیت را مرهون از خودگذشتگی شهدای جان برکف ایران اسلامی دانست و گفت: هدف امروز دشمنان تجزیه کشوراست و برای این هدف هزینه و برنامه ریزی کرده اند، اما این هدف دشمن هیچگاه عملی نخواهد شد.

محمد پورخوش سعادت به مشکلات اقتصادی و معیشت اشاره و تصریح کرد: همه ما برای رفع دغدغه‌های مردم و ایجاد امید در جامعه باید شبانه روز تلاش کنیم.

همچنین در این مراسم سرهنگ اسماعیل خود خروج تودیع و به جانشینی مرزبانی استان گیلان و سرهنگ مهدی عسگری به سمت فرمانده پایگاه دریابانی بندرانزلی منصوب شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.