تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
184 بازدید
کد خبر : 15566

تحصیل بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس گیلان

تحصیل بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز استثنایی در مدارس گیلان
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از فعالیت ۴۵ مدرسه استثنایی در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۲ دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، مرضیه کریمی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه و در سالن جلسات این اداره با اشاره به ثبت نام ۲۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی  این استان، اظهار کرد:  بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۲ دانش آموز استثنایی در مدارس استثنایی گیلان تحصیل می کنند.

وی از فعالیت ۴۵ مدرسه استثنایی در گیلان خبر داد و گفت: این تعداد مدرسه با ۳۵۸ کلاس درس مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی می شود تعداد کلاس های درس تا اوایل مهر به ۴۱۱ کلاس افزایش پیدا کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان با بیان اینکه بهترین خدمات تحصیلی و آموزشی به دانش آموزان استثنایی ارائه می شود، افزود: ۷۷۰ مربی، معلم، کادر  توانبخشی، فیزیوتراپی به کودکان استثنایی خدمات ارائه می دهند.

کریمی با اشاره به تقسیم بندی دانش آموزان استثنایی به هفت گروه مجزا، بیان کرد: دانش آموزان نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی، کم توان ذهنی، هیجانی رفتاری یا اوتیسم، اختلافلات یادگیری و چند معلولیتی جرو این گروه محسوب می شوند.

وی هوش کودکان استثنایی در مقایسه با دیگر دانش آموزان را هوشی عادی برشمرد و تصریح کرد:  این کودکان نسبت به دیگر دانش آموزان استثنایی، هوش متوسط و عادی دارند که با ارزیابی و آزمایش اولیه شناسایی می شوند، از این رو در مدارس استثنایی خدمات توانبخشی شامل گفتار درمانی، توانبخشی و کاردرمانی نیز ارائه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.